۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۶۰۰۲۱۷
آیت الله نوری همدانی:

دشمن با شیعه هراسی از اثرگذاری تشیع در جهان جلوگیری می کند

دشمن با شیعه هراسی از اثرگذاری تشیع در جهان جلوگیری می کند
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه دشمن سعی می کند با شیعه هراسی و اسلام هراسی جلوی اثرگذاری تشیع در جهان را بگیرد، گفت: روحانیت مبانی ناب تشیع را به جهان معرفی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار طلاب و فضلای بوشهر با اشاره به اینکه قشر علما میان اقشار مختلف مردم از فضیلت بسیاری برخوردار است، گفت: این فضیلت بدان جهت است که عمر خویش را در راه علم دین صرف می کنند و سعی می کنند تا دیگران را به سوی دین دعوت کند.

وی ادامه داد: بر اساس روایات، کسی که در راه طلب علم دین قدم برمی دارد نزد خداوند محبوب است؛ شغل طلبگی بسیار بافضیلت است، اما باید دانست که این شغل در عین اینکه فضیلت دارد، دارای اهمیت و حساسیت بسیاری است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه طلاب علوم دینی باید همواره در نیت ها و اعمال خود اخلاص داشته باشند، عنوان کرد: ما باید افزون بر اخلاص در نیت و عمل، همت بلند داشته باشیم و در این راه بسیار دشوار به حداقل ها اکتفا نکنیم؛ طلاب همواره باید تلاش کنند که به یک عالم فقیه بزرگ و وزنه ای برای دین تبدیل شوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان باید دارای سعی و کوشش باشد، زیرا رسیدن به قله های پیشرفت و سعادت بدون سعی و تلاش ممکن نخواهد بود؛ باید بدانیم که هر کسی کوشاتر باشد، به مجد و عظمت بیشتری دست خواهد یافت.

وی با بیان اینکه رسیدن به قله های پیشرفت مرهون اراده قوی است، ابراز کرد: طلاب برای پیشرفت باید اراده خود را قوی کرده و در امور خود منظم باشند، زیرا انسان بدون برنامه و نظم نمی تواند پیشرفت کند؛ با دقت در سیره علمای بزرگ در می یابیم که این بزرگواران همواره منظم بوده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: خودسازی و تهجد و نماز شب نیز برای طلاب علوم دین لازم است، زیرا علوم دینی به وسیله خودسازی و ارتباط با خداوند شکوفا شده و نورانیت پیدا می کند.

این مرجع تقلید در ادامه بر ضرورت توجه حوزه های علمیه به کتاب شریف نهج البلاغه تأکید و عنوان کرد: باید بدانیم که این کتاب نورانی در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و سبک زندگی برای ما برنامه دارد و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی به ویژگی های درس امام خمینی(ره) اشاره کرد و با بیان اینکه امام راحل توانستند با به ارمغان آوردن اسلام ناب محمدی در جهان تحول ایجاد کنند، گفت: درس ایشان تنها به فقه و اصول محدود نمی شد، بلکه سعی می کردند همه معارف اسلامی را در درس خودشان برای شاگردان مجسم کنند؛ ایشان شاگردان خود را با مفاهیمی همچون انسانیت، شجاعت، سیاست، شیوه های تأثیرگذاری و مواردی از این دست آشنا می ساختند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: امروز همه دنیا امام خمینی(ره) را به عنوان پیشگام در مبارزه با استکبار و استعمار می شناسند و از ایشان الگو می پذیرند؛ باید دانست که روز به روز بیداری اسلامی در جهان فراگیر شده و این پدیده در حال درنوردیدن مناطق مختلف جهان است، بنابراین نباید عده ای بگویند انقلاب اسلامی تأثیرگذاری خود را از دست داده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علیه قم با اشاره به ضرورت توجه طلاب و روحانیون به اخلاق تأکید کرد: طلاب باید به گونه ای باشند که هنگامی که در جامعه گام بر می دارند، مردم از رفتارشان اخلاق ناب اسلامی را بیاموزند؛ باید بدانیم که اخلاق از بیان و تبلیغ اثرگذارتر است.

وی با بیان اینکه دشمن سعی می کند با شیعه هراسی و اسلام هراسی جلوی اثرگذاری تشیع در جهان را بگیرد، تصریح کرد: امروز روحانیت باید مبانی ناب تشیع را به جهان معرفی کند و جلوی تبلیغات دشمن را بگیرد؛ غربی ها می پندارند اسلام و تشیع، عقاید خشونت آمیز دارد، بنابراین وظیفه روحانیت امروز تبیین و ترویج عقاید اسلام و تشیع ناب در جهان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه اسلام نسبت به همه مسائل موجود در جهان پاسخگو است، یادآور شد: طلاب و روحانیون باید مبارز باشند و با خوب درس خواندن سعی کنند همواره در همه مسائل نظرات دین اسلام را تبیین کنند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات