۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۰۰۴۲۳

گزارشی از فعالیت های علمی، آموزشی و تبلیغی جامعه الزهرا

گزارشی از فعالیت های علمی، آموزشی و تبلیغی جامعه الزهرا
حجت الاسلام والمسلمین مدنی در دیدار با حضرت آیت الله سبحانی به تشریح فعالیت های علمی، آموزشی و تبلیغی جامعه الزهرا(س) پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مدنی امروز در دیدار با حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که در رویکرد جدید جامعه الزهر(س) تلاش شده است ظرفیت آن بیشتر وارد اجتماع شود، گفت: برنامه های لازم برای چنین کاری تهیه شده است.

مدیر جامعه الزهرا(س)  با اشاره به فعالیت های علمی و آموزشی جامعه الزهرا(س) اظهار کرد: از جمله برنامه های پژوهشی جامعه الزهرا(س) می توان به برگزاری دوره تربیت پژوهشگر اشاره کرد که هر پنج طلبه تحت نظر یک استاد به فعالیت های پژوهشی می پردازند و تا کنون سه دوره انجام شده است.

وی ادامه داد: امضای بیست تفاهم نامه با همایش های کشوری جهت تهیه تدوین مقالات درخواستی به همت خواهران طلبه، برگزاری نخستین همایش کتاب سال بانوان، برگزاری کلاس های ترجمه زبان های ترکی، عربی و اسپانیایی و ایجاد 5 مجله داخلی برای انتشار مقالات طلاب خواهر از جمله فعالیت های علمی و پژوهشی جامعه الزهرا(س) است.

 عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های تبلیغی جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: تمامی طلاب خواهر جامعه الزهرا باید در دوره عمومی تبلیغ شرکت کنند و طلاب علاقه مند به تبلیغ نیز می توانند به مدت یک سال در دوره تخصصی تبلیغ شرکت کنند.

وی ادامه داد: همچنین گرایش های تبلیغی با موضوعات مختلف و مخاطبان مختلف همانند بهاییت و وهابیت با مخاطبان کودک، دانش آموز یا دانشجو برگزار می شود که در سال گذشته بیش از دو هزار مبلغه به سراسر کشور و سیصد مبلغه به خارج از کشور اعزام شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری سه دروه تربیت مشاوره یک ساله با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، ایجاد مرکز پاسخ گویی به سؤالات فقهی و اعتقادی با حضور 60 استاد و برگزاری دو دوره تربیت پاسخگویی فقهی و شبهات اعتقادی از دیگر فعالیت های علمی و  آموزشی جامعه الزهرا(س) است./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
مصطفی رستمی
ارسال نظرات