۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۶۰۰۴۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

۳۰۰ روحانی مبلغ به مساجد میزبان معتکفان خراسان شمالی اعزام می‌شوند

۳۰۰ روحانی مبلغ به مساجد میزبان معتکفان خراسان شمالی اعزام می‌شوند
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ایام البیض ۳۰۰ روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی میزبان معتکفان در استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به آماده‌سازی مقدمات و تمهیدات لازم برای برپایی آیین معنوی اعتکاف در استان، اظهار کرد: آیین اعتکاف رجبیه هم‌زمان با سیزدهم رجب، سالروز میلاد امام علی (ع) مصادف با بیست و نهم اسفندماه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف در خراسان شمالی در 150 مسجد شهری و روستایی برگزار می‌شود، افزود: با توجه به اینکه امسال مراسم اعتکاف با ایام آغازین سال نو مصادف شده، پیش‌بینی می‌شود شمار شرکت‌کنندگان در این مراسم کاهش یابد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه آیین انسان‌ساز اعتکاف از بیست و نهم اسفندماه جاری شروع شده و تا دوم فروردین سال جدید ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در این سه شبانه‌روز برنامه‌های متنوع عبادی فردی و جمعی برای معتکفان پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اظهار کرد: به‌منظور هدایت و مدیریت برنامه‌های اعتکاف در مساجد میزبان معتکفان بیش از 300 روحانی مبلغ و مبلغه از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی استان به این مساجد اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 10 هزار نفر در خراسان شمالی در مراسم اعتکاف شرکت داشته باشند، تصریح کرد: با وجود اینکه اکنون 150 باب مسجد شهری و روستایی برای میزبانی از معتکفان ساماندهی شده‌اند اگر تعداد شرکت‌کنندگان در این آیین معنوی از این میزان فراتر برود مساجد دیگری برای میزبانی از معتکفان در نظر گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه نام‌نویسی برای شرکت در آیین اعتکاف به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت تبیان انجام می‌شود، گفت: ثبت‌نام برای شرکت در اعتکاف از پانزدهم اسفندماه آغاز شده و تا بیست و پنجم این ماه ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: با توجه به افزایش قیمت کالاها و ارزاق، در سال جاری هزینه شرکت در مراسم اعتکاف در استان 50 هزار تومان در نظر گرفته شده که این مبلغ برای ارائه خدمات غذایی به مدت سه شبانه‌روز هزینه می‌شود.

گفتنی است، طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه در ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات