۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۶۰۰۴۷۱
آیت الله رشاد:

پیروزی برخی افراد در انتخابات عاقبت به شری است + فیلم

پیروزی برخی افراد در انتخابات عاقبت به شری است + فیلم
آیت الله رشاد گفت: گاهی در انتخابات باید دعا کرد برخی افراد انتخاب نشوند که این نهایت شکست و عاقبت به شری برای آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی اکبر رشاد رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران و تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه گفت: هر آن کس که در مقابل حق بایستد نابود خواهد شد این گونه نیست که این عالم نسبت به حق و باطل مساوی باشد.

وی افزود: هستی دارای موضع است، هستی نسبت به خوب و بد واکنش نشان می دهد، قانون الهی این است که نهایت باطل از میان برود و حق مستقر شود، در نتیجه هر کسی که جانب دار حق است دوام خواهد آورد و آن که جانب باطل را بگیرد و در برای حق بایستد نابود می شود و این سنت الهی است که بر تاریخ حاکم است.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه همیشه حق بر باطل پیروز است، عنوان کرد: پیروزی حق بر باطل مستلزم لوازمی است که باید فراهم شود و آثاری بر آن مترتب است که باید آن آثار محقق شود، بنا است افراد در بستر تزاحم، تعارض و تقابل حق و باطل جوهر خود را نشان دهند، معلوم شود که چه کسی طرف حق و چه کسی طرف باطل است و این زمینه می خواهد.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران بیان داشت: ظهور حق و باطل اینگونه نیست که به محض مواجهه پیروزی اتفاق بیفتد، بلکه فاصله باید بین وقوع و پیروزی حق و باطل ایجاد شود، تا اینکه در این میان افراد آزموده شوند و مجال آزمایش برای افراد فراهم شود، کسانی جانبدار حق هستند باید با کسانی که جانبداری باطل می کنند از هم مشخص شود تا افراد در بستر دفاع از حق آب دیده و در بستر دفاع از باطل افشا شوند و تنزل یابند.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) گفت: کسانی باید عوامل و اسباب عادی در نظام علی و معلولی جاری در هستی عمل کنند، بنا نیست که پیروزی حق بر باطل شبه اعجاز و به ظاهر و بدون تکیه بر اسباب طبیعی و عادی صورت ببندد، هر چند خداوند متعال در شرایطی به نحو غیر عادی حق را بر باطل پیروز می کند ولکن این محاسبات عادی تصور می شود که بدون علت است.

وی افزود: در واقع همان عنایت و کرامات الهی و توجه خاص و امدادهای غیبی جزء عوامل هستند، به هر حال با اسبابی حق بر باطل پیروز می شود این در واقع خارج از سنت الهیه نیست بنابراین در یک روند و در یک چارچوب فعل و انفعالاتی و بر اثر عمل اسباب و عللی حق بر باطل باید پیروز شود.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه عالم هستی بر اساس تدریج عمل می کند و این تدریج باید اتفاق بیفتد، گفت: حق پیروز است و اما ما به خطا تصور می کنیم حق شکست خورده است این به آن جهت است که ما تعجیل داریم که بلافاصله حق بر باطل پیروز شود در حالی که آن سنت به تدریج و به مرور زمان انجام می شود.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: در مقیاس تاریخ رسوایی مقطعی نمی شود بلکه رسوایی تاریخی رخ می دهد برای مثال بعد از هزاران سال هم تشت رسوایی بنی امیه از بام فلاکت به زمین افتاده است و عظمت امام حسین(ع) به مقیاس تاریخ به چشم می آید چرا که حکومت آن بزرگوار بر قلب ها طی قرون پدیدار، تشدید و ماندگار شد و این همان پیروزی است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) بیان داشت: گاهی شتاب داریم و صبر نداریم که پیروزی را مشاهده کنیم، گاهی پیروزی را با شکست اشتباه می گیریم و تصور می کنیم کشته شدن شکست است در حالی که کشته شدن فتح است زیرا شهیدی که به مقام و مرتبه ای دست یافته همان پیروزی است.

وی ادامه داد: گاهی به تصور اینکه کسی به احراز مدرک و جایگاهی نائل شود مثلا دکترا بگیرد می گوییم این پیروزی است به مقامی دست یافته، رییس و وکیل شده، یا کسی در انتخابات رای بیاورد می گوییم پیروز شده، اینها را می بینیم و می گوییم پیروزی، اما کمالات برتر را در مقابل این کمالات اعتباری مشاهده نمی کنیم.

آیت الله رشاد اضافه کرد: گاهی رای آوردن برای کسی جز وبال چیز دیگری نیست از این رو انسان باید دعا کند که برخی رای نیاورند که عاقبت به شر نشوند، برخی وقتی رای می آورند دنیا و آخرتشان را می بازند و تصور می کنیم این پیروزی است درحالی که شکست است.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه امام علی(ع) واجد همه کمالات بودند، گفت: ایشان با آن همه کمالات آرزوی شهادت داشتند و زمانی که به مقام شهادت نائل آمدند فرمودند به فزت  و رب الکعبه؛ پیروزی حقیقی این است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات