۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۰۰۶۶۱
رییس دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق:

ايران نگهبان تمدن اسلامي در منطقه است + فیلم

ايران نگهبان تمدن اسلامي در منطقه است + فیلم
استاد دانشگاه گفت: یکی از سرزمین هایی که پتانسیل تشکیل تمدن اسلامی در آن فراگیر است کشور ایران است و در حاشیه منطقه نقش نگهبانی از تمدن اسلامی را به عهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر همایون رییس دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) عصر یکشنبه در پيش رويداد همايش بين المللي جهان اسلام و تمدن اسلامي افق ١٤٠٤ در تالار آیت الله مهدوی کنی ضمن اشاره به تاریخچه کشور فلسطین آن را مهد تشکیل تمدن اسلامی معرفی کرد و گفت: فلسطین از طرفی مشرف به آسیا و اروپا و از سوی دیگر متصل به آفریقا است که باعث می شود این جغرافیا، جغرافیای سیاسی مطلوبی باشد.

فلسطین و تاریخچه تمدن ساز

وی در ادامه افزود: اساسا روحیه تاجر مآبانه اعم از تجارت به معنای واقع و تجارت سیاسی باعث اهمیت این منطقه شده است و وقتی تاریخ را تورق می کنیم در این جغرافیا پیامبران متعددی از جمله حضرت یعقوب(ع) رسالت خود را پیگیری کرده اند و بنی اسراییل در این منطقه شکل گرفت.

استاد دانشگاه فرهنگ و ارتباطات ضمن اشاره به ظهور اسلام در سرزمینی همچون حجاز، تشکیل حکومت اسلامی در این منطقه را به نوعی اعجاز خواند و اشاره کرد: سرزمین حجاز نیز از جمله سرزمین هایی که با گذشت تاریخ و شکل گیری حکومت پیامبر در این منطقه خشک و کویری نشان داد که ظهور اسلام در این منطقه معجزه عظیمی است که منطقه کویری همچون حجاز که میان دریای سرخ و کوه های زاگرس قرار گرفته است چنین حکومتی شکل گیرد.

مهاجرت بنی اسراییل و تشکیل حکومت اسلامی در مصر

همایون ضمن تشریح مهاجرت اسلام از منطقه کنونی فلسطین به مصربیان کرد: این نوع مهاجرت بنی اسراییل و تشکیل حکومت از سوی یوسف نبی نشان از پتانسیل این کشور در ایجاد تمدن اسلامی است و این ماموریت جهانی به نوعی اردوی فرهنگی برای تحقق تمدن اسلامی بود.

وی ضمن تبیین تاریخچه مصر در آخرالزمان خاطرنشان کرد: مصر جای بسیار مهمی است، در آخرالزمان نیز از این کشور به عنوان منبر تبلیغی امام(ع) یاد شده است.

ایران پتانسیل والایی در تشکیل تمدن اسلامی دارد

همایون در ادامه با اشاره به پتانسیل تشکیل تمدن اسلامی در کشور ایران در پایان خاطرنشان کرد: یکی از سرزمین هایی که پتانسیل تشکیل تمدن اسلامی در آن فراگیر است کشور ایران است که سهم زیادی در آخرالزمان دارند، ایران در حاشیه منطقه نقش نگهبانی از تمدن اسلامی را به عهده دارد و تنها کشوری است که تماما توحید و یکتاپرستی در آن رسوخ داشته است و هیچگاه بت در این مرز و بوم پرستیده نشده است و دمنده تمدن اسلامي است./811/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات