۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۶۰۰۹۱۴
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

نگاه ما به انقلاب نگاه تمدن ساز است + فیلم

نگاه ما به انقلاب نگاه تمدن ساز است + فیلم
استاد دانشگاه گفت: نگاه ما به انقلاب باید به سوی حکمت تاریخ برود که مفاهیم تمدن شناختی و دولت سازی اسلامی برای ما بیشتر مانوس و قابل فهم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر زرشناس عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عصر امروز طی برنامه هم اندیشی «گام دوم انقلاب از نظر تا عمل» که به همت موسسه فرهنگی شناخت رهبری در سالن جلسات خبرگزاری فارس برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از مسائلی که مکررا در بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری به آن تاکید ویژه شده است، مسأله تمدن سازی اسلامی است و با نگاه ما به حکمت تاریخ ایدئولوژی انقلاب تمدنی ما قابل فهم است.

نگاه ما به انقلاب نگاه تمدن ساز است

وی در ادامه افزود: نگاه ما به انقلاب باید به سوی حکمت تاریخ برود که مفاهیم تمدن شناختی و دولت سازی اسلامی برای ما بیشتر مانوس و قابل فهم باشد.

استاد دانشگاه با اشاره به شأنیت تمدن ساز انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، شأن، وظیفه و کارکرد تمدن ساز دارد و تنها رجوع به حکمت تاریخ می تواند آنرا تشریح و تبیین کند.

انقلاب اسلامی، انقلاب طلیعه دار است

زرشناس ابراز داشت: انقلاب اسلامی از جمله انقلابات طلیعه دار است که با ظهور، بروز و طلوع آنها یک افق تاریخی گشوده خواهد شد و دولت های منقضی در دوران گذار کنار خواهند رفت.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های انقلابات طلیعه دار خاطرنشان کرد: انقلاب طلیعه دار ویژگی محرزی که دارد، بعد شأنیت طلیعه داری آنها است که رخداد آنها در دوران گزار تاریخ و برکنار راندن دیگران است.

استاد دانشگاه اظهار کرد: انقلاب طلیعه دار ضمن شأنیت رخداد در گزار تاریخ، عمیقا ذیل عنایت به گذشته توجهی به آینده دارند.

زرشناس ضمن تشریح بحران فعلی غرب خاطرنشان کرد: عالم تمدن مدرن در حال حاضر دچار بحران انحطاطی است و بسیاری از اندیشمندان از منظر و وجهی مؤید این عقیده اند.

وی در پایان تاکید کرد: انقلاب طلیعه دار زمانی رخ می دهد که کشورهای در حال اتمام دوران گذار به کنار بروند و طلوعی دیگر رخ دهد./۸۱۱/پ202/ب1

تعداد بازدید : 13
ارسال نظرات