۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۰۱۲۰۰
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری:

اخلاق و تربیت دو اصل محوری در فعالیت های حوزه است

اخلاق و تربیت دو اصل محوری در فعالیت های حوزه است
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با مهم ارزیابی کردن مسائل اخلاقی در حوزه گفت: همه فعالیت‌های حوزه بر مبنای اخلاق و تربیت شکل گرفته و رشد کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری امروز در نشست جمعی از روحانیان و اساتید این مدرسه علمیه، ماه رجب را یکی از با ارزش‌ترین ماه‌های قمری عنوان کرد و گفت: بهره مندی معنوی از این ماه‌ها به طور حتم انسان را به خداوند متعال نزدیک‌تر می‌کند.
 
وی با بیان این که خداوند دراین ماه‌ها توجه خاصی به بندگان خود دارد، افزود: در خصوص دعا و استغفار در این ماه‌ها سفارش بسیاری شده که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که جامعه که در مسیر کسب معنویت حرکت کند هیچ گاه دچار انحراف و فتنه نخواهد شد، خاطرنشان کرد: انحراف‌ها و آسیب‌ها در اثر فاصله گرفتن جامعه از معنویت و ارزش‌های الهی به وجود می‌آید.
 
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که متأسفانه جامعه امروز ما علیرغم وجود احکام متعالی دینی از آن فاصله گرفته و به همین دلیل شاهد برخی بداخلاقی‌ها و آسیب‌های اجتماعی هستیم، گفت: اگر تمام سطوح جامعه در جهت بهره گیری از ارزش‌های الهی محور همه امور و فعالیت‌های آن است نباید شاهد برخی بداخلاقی‌ها باشیم و این با اصول و احکام دینی ما در تضاد است.
 
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که اخلاق دینی باید محور همه امور در جامعه قرار گیرد، بیان داشت: جامعه‌ای که به اخلاق و معنویت توجه نکند به هیچ عنوان در مسیر رشد و بالندگی قرار نخواهد گرفت.
 
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به این که روحانیت به عنوان هادیان و مرزبانان عقیدتی جامعه اسلامی نقش بسیار مهم و محوری در تقویت اخلاق در ابعاد مختلف جامعه دارند، گفت: طلاب و روحانیان باید در مسائل اخلاقی پیشگام سایر افراد جامعه اسلامی باشند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه فعالیت‌های حوزه بر مبنای اخلاق و تربیت شکل گرفته و رشد کرده است، بیان داشت: امروز اخلاق و تربیت به عنوان محوری‌ترین فعالیت‌های حوزه مورد توجه مدیران و دست اندرکاران آن است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات