۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۶۰۱۲۳۲
حجت الاسلام تکیه ای خبر داد؛

استقبال بی نظیر جوانان از حضور در اعتکاف

استقبال بی نظیر جوانان از حضور در اعتکاف
مسؤول ستاد مرکزی اعتکاف کشور از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در کشورهای جهان و استقبال بی نظیر مردم به ویژه جوانان از حضور در اعتکاف امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه مسؤول ستاد مرکزی اعتکاف کشور امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت 40 سالگی انقلاب گفت: گذشته ما زمینه ای برای برداشتن گام های استوار برای آینده و برداشتن گام دوم است.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب دایرة المعارف نظام سیاسی، فرهنگی و معنوی اسلامی است، انقلاب اسلامی عیار معنویت و اخلاق را در جامعه افزایش داد، رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب از حضور گسترده جوانان در اعتکاف به عنوان یک معجزه یاد کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اعتکاف یک سنت حسنه محمدی است، اظهار داشت: از اعتکاف به عنوان ام العبادات یاد می شود که نماز، روزه، موعظه و ترک گناهان در آن وجود دارد؛ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اعتکاف محدود به برخی از روحانیون بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعتکاف به عنوان عبادتی ارزشمند، تمام جامعه را در برگرفت و و اعتکاف به یک حرکت جریان ساز تبدیل شد.

وی ادامه داد: پنج هزار و 500 مسجد در سراسر کشور در خدمت معتکفین است و حدود 800 هزار نفر در سال های گذشته در اعتکاف حضور داشتند که 80 درصد آن ها از جوانان بودند، جوان باید در آینده از انقلاب اسلامی حفاظت و انقلاب را به آرمان بزرگ آن یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی وآمادگی برای ظهور امام زمان(عج) نزدیک کنند.

حجت الاسلام تکیه ای با بیان این که امسال 22 هزار نفر برای شرکت در اعتکاف قم ثبت نام کردند، ابراز داشت: با توجه به همزمانی ایام اعتکاف با ایام نوروز تصور می کردیم که شاید ریزش داشته باشند اما استقبال به گونه ای است که ما مجبور به قرعه کشی هستیم.

وی عنوان کرد: امسال با تبدیل بخشی از مصلای قدس به مسجد، دو هزار نفر به ظرفیت پذیرش اعتکاف در استان اضافه شد، رهبر معظم انقلاب بر تبدیل بخشی از مصلاهای نماز جمعه به مسجد تاکید کردند. با حمایت های رهبر معظم انقلاب، اعتکاف از مرزهای ایران فراتر رفته است و با همکاری جامعة المصطفی، اعتکاف رجبیه در 69 کشور برگزار شد.

مسؤول ستاد مرکزی اعتکاف دباره برنامه اعتکاف قم خاطرنشان کرد: 22 مسجد در استان محل برگزاری مراسم اعتکاف است و در سال جاری 300 برنامه در این مساجد از جمله حلقه های معرفت در مراسم اعتکاف برگزار می شود، از جمله مهم ترین مساجد محل برگزاری اعتکاف در قم حرم مطهر بانوی کرامت، مسجد مقدس جمکران و مصلای قدس است و برنامه ویژه ای برای تحویل سال در بستر اعتکاف در نظر گرفته شده است.

محمد قمین
ارسال نظرات