۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۶۰۱۴۸۸
اتحادیه اروپا:

حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت نمی‌شناسیم

حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت نمی‌شناسیم
سخنگوی موگرینی در واکنشی صریح به اظهارات ترامپ درباره جولان اشغالی تأکید کرد: موضع ما در قبال بلندی‌های جولان تغییری نکرده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، «مایا کوسیانسیچ» (Maja Kocijancic) سخنگوی دیپلماتیک فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه در واکنش به اظهارات مضحک دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا درباره وضعیت بلندی‌های جولان اشغالی گفت: رویکرد اتحادیه اروپا در قبال بلندی‌های جولان تغییر نکرده است.

سخنگوی موگرینی در این خصوص افزود: اتحادیه اروپا به موجب قوانین بین‌المللی، حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغال شده در ژوئن ۱۹۶۷ از جمله بلندی‌های جولان را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را بخشی از اراضی اسرائیل نمی‌داند.

این در حالی است که «فرحان حق» از سخنگویان دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ساعاتی پیش در گفتگو با خبرنگار آناتولی گفت: ما به تمام قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد این موضوع متعهد هستیم.

پیش از این نیز مقامات اروپایی، ترکیه، روسیه، سوریه و آلمان هم اعلام کردند که هرگز حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت نخواهند پذیرفت.

گفتنی است، بلندی‌های جولان اشغالی بخشی از استان قنیطره سوریه است که رژیم صهیونیستی سال ۱۹۶۷ و در جریان جنگ ۶ روزه آن را اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ آن را به عنوان بخشی از قلمرو خود اعلام کرد. این در حالی است که سازمان ملل و شورای امنیت این ادعای رژیم صهیونیستی را رد کرده و همیشه در قطعنامه‌های خود جولان را بخشی از خاک سوریه و منطقه اشغالی اعلام می‌کنند. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات