۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۰۱۶۱۴
اکبرزاده خبر داد؛

امدادرسانی شبانه روزی ۱۰۰ خادمیار رضوی در خراسان شمالی

امدادرسانی شبانه روزی ۱۰۰ خادمیار رضوی در خراسان شمالی
مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۰۰ خادمیار در قالب ۶ گروه جهادی وارد عمل شده و بالغ بر ۵۰۰ بسته غذایی دربین سیل زدگان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمد اکبرزاده، مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی بخش اصلی خسارات ناشی از سیل در این استان را متوجه بخش های روستایی دانست و اظهار داشت: طبق بررسی های کارشناسی، عمده خسارات ناشی از سیل به خاطر شدت زیاد بارندگی و زمان طولانی آن بوده که این امر منجر به ریزش خانه های روستایی و ایجاد خسارت در این بخش ها شده است.

وی افزود: در استان خراسان شمالی، بخش شیرین سو و روستاهای تابع آن، شهرستان راززرگران و روستاهای تابع آن و به خصوص دهستان های راستقان و حصارچه شدیدترین خسارات را متحمل شده اند و امدادرسانی ها در این مناطق بسیارکند صورت می گیرد البته خلأ حضور سازمان های مسئول تکلیف را از دوش خادمیاران رضوی و نهادهای مردمی ساقط نکرده است و همه دوشادوش آسیب دیدگان انجام وظیفه می کنند.

مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیش از 100 خادمیار درقالب 6 گروه جهادی در آواربرداری و رساندن مرسولات امدادی در مناطق سیل زده استان خراسان شمالی  به خصوص شهرستان مانه و سملقان واردعمل شده اند و بالغ بر 500 بسته غذایی شامل گوشت، برنج، رب، روغن، ماکارونی و دیگر اقلام ضروری برای یک ماه مصرف یک نفر توزیع شده است که امیدواریم در ادامه بتوانیم حجم بیشتری از این بسته های امدادی را توزیع نماییم.

وی ادامه داد: متأسفانه عمده خسارات ناشی از سیل متوجه دامداری ها بوده است. ما روستاهای زیادی را در این حوزه داریم که امورات معیشتی مردم آن تنها با دامداری تأمین می شده و حال آن که سیل ویرانگر اخیر تمام این دامداری ها را ازبین برده و دام ها را تلف کرده لذا آنچه که به وضوح مشاهده می شود، ازبین رفتن امید و روحیه مردم این مناطق است چراکه اگرچه آسیب جانی به آن ها وارد نشده است اما تمام دارایی ها و سرمایه آنان نابود شده است.

اکبرزاده تأکید کرد: پیش از هر اقدامی، کارگروههای اجرایی ما موفق شدند در زمانی بسیارکوتاه، ارزیابی دقیقی از حادثه دیدگان انجام دهند و مشص شد که غذا، آب و نایلون (برای پوشاندن منافذ چادرهای اسکان باتوجه به ادامه دار بودن بارشها) جزو اقلام ضروری و اساسی موردنیاز سیل زدگان است.

وی تصریح کرد: تعاملات گسترده ای با سپاه پاسداران انجام و درنتیجه مقادیر قابل توجهی غذا، آب آشامیدنی و پوشش های نایلونی تهیه شده که به تدریج دراختیار هموطنان حادثه دیده قرار می گیرد. البته بدلیل تعطیلات نوروزی بخش عمده ای از بازار در دسترس ما قرار ندارد که امیدواریم در روزهای آتی این مشکل حل شود./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات