۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۰۱۶۵۷
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با رسا:

اگر مسؤولان مانند نیروهای مسلح جهادی عمل کنند مشکلات سیل زدگان حل می شود

اگر مسؤولان مانند نیروهای مسلح جهادی عمل کنند مشکلات سیل زدگان حل می شود
بابایی صالح با تقدیر از عملکرد نیروهای مسلح در خدمت رسانی به سیل زدگان تأکید کرد که اگر مسؤولان نیز مانند نیروهای مسلح جهادی عمل کنند مشکلات حل می شود.

روح الله بابایی صالح عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، درباره نحوه خدمات رسانی به سیل زدگان اخیر، گفت: وضعیت اقلیمی کشور ایران به گونه‌ای است که همیشه احتمال وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه در آن وجود دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی کشور می طلبد مسؤولان برنامه ریزی دقیقی در راستای کنترل آسیب‌های احتمالی حوادث غیر مترقبه داشته باشند.

عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه زلزله کرمانشاه و زلزله بم و یا حادثه سیل اخیر یک زنگ خطر و هشداری جدی برای مسؤولان به شمار می رود، ابراز کرد: امروز دیگر فرصتی برای آزمون و خطای مسؤولان نیست از این رو اگر مسؤولی نسبت به تجربیات به دست آمده بی توجهی کند در حقیقت به مردم ظلم کرده‌ است چرا که با این سهل‌انگاری به مردم، بیت المال و امکانات کشور خسارت وارد می‌کند.

بابایی صالح ادامه داد: اگر مدیرانی که در رابطه با حوادث غیرمترقبه مسؤولیت دارند به درست و با دقت برنامه‌ریزی می‌کردند و هشدارها را جدی می‌گرفتند می‌توانستند از شدت خسارات ناشی از سیل بکاهند، در حادثه سیل آق قلا اگر مسیرهای رودخانه لایروبی می‌شد فاجعه گلستان رخ نمی داد.

وی با بیان اینکه آب و سیل همیشه مسیر خود را در رودخانه‌ها طی می‌کند مگر اینکه مسیر سیل و رودخانه مسدود شده باشد، اظهار داشت: متأسفانه در شهرهای مختلف حتی در قم و شیراز شاهد هستیم که مسیر رودخانه‌ها را مسدود کردند.

عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: متأسفانه عدم برنامه‌ریزی در نظارت و پیشگیری از حوادث غیر مترقبه سبب می‌شود در این شرایط سخت اقتصادی که کشور با آن درگیر است هزینه‌ها و خسارات سنگین مادی به مردم و کشور وارد شود.

بابایی صالح با تقدیر از عملکرد نیروهای مسلح در خدمات رسانی به سیل زدگان، گفت: رهبر معظم انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح فرمان دادند که برای حمایت از هم‌وطنان وارد عمل شوند، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، بسیج، نیروی انتظامی و هر کسی که توانی داشت پا به میدان امدادرسانی گذاشتند و حقیقتا به صورت جهادی عمل کردند.

وی افزود: اگر نمایندگان مجلس و مسؤولان دولتی همانند نیروهای مسلح به صورت جهادی عمل کنند قطعا امدادرسانی و حمایت از آسیب‌دیدگان در اسرع وقت انجام شده و تا حدودی از آلام مردم کاسته می‌شود.

عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از غیبت استاندار گلستان، عنوان کرد: استاندار گلستان با وجود پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته بود و هشدارهایی که از یک هفته قبل داده شده بود نباید از استان خارج می‌شد، این توجیهاتی هم که در خصوص علت غیبت استاندار آوردند قابل پذیرش نیست، اگر استاندار شرایط ویژه‌ای داشته و مجبور بوده خارج از کشور باشد وزارت کشور می‌توانست یک نفر را به عنوان جانشین استاندار تعیین کند./813/ت301/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات