۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۰۱۷۷۸
جهانگیری خبر داد؛

ابلاغ مصوبات مرتبط با سیل

ابلاغ مصوبات مرتبط با سیل
معاون اول رییس جمهور گفت: مصوبات مرتبط با خسارات سیل در بخش مسکن ابلاغ شد و در بخش دامداری و کشاورزی تصمیماتی گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، امشب در بدو ورود به استان لرستان و در جمع خبرنگاران باران را رحمت الهی خواند و گفت: ایران به شدت به این باران نیاز داشت و در این ایام شاهد نزول این رحمت بر مردم ایران نازل هستیم.

وی با شاره به وقوع سیل در برخی استان ها از جمله استان لرستان افزود: در استان لرستان سیل بر بخشی از مسائل اقتصادی، منازل مردم، مزارع و دامداری ها آسیب زده است.

جهانگیری با بیان اینکه در دو جلسه‌ای در سال جدید سیل و مسائل مربوط به آن مورد بحث قرار گرفته است که مصوبات آن امروز در مورد مسکن ابلاغ کردیم، خاطرنشان کرد: در زمینه خسارت به واحدهای مسکونی تعمیراتی، احداثی و مسائل کشاورزی و دامداری تصمیماتی گرفته شده که امید است در این سفر اقدامات اجرایی و پرداخت خسارت آنها آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر به دلیل خشکسالی فضایی علیه سدسازی ایجاد شد، بیان داشت: امروز با توجه به این بارندگی ها نقش سدها در جلوگیری از سیلاب ها مشخص شد.

معاون اول رییس جمهور به نقش سیلاب ها در جلوگیری از وقوع سیلاب و تخریب‌های احتمالی پایین‌دست اشاره کرد و گفت: امید است اجرای سدهای مطالعه شده یکی پس از دیگری عملیاتی شود و به بهره برداری برسند./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات