۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۶۰۲۰۱۴
در تعطیلات نوروز؛

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی مشرف شدند

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی مشرف شدند
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در ایام تعطیلات نوروز یک ‌میلیون و ۶۲۹ هزار و ۳۳ زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی مشرف شده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که طرح آرامش بهاری ۹۸ برای هشتمین سال متوالی در 127 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد، افزود: این طرح از 28 اسفند تا 15 فروردین در بقاع متبرکه استان اجرا شده است.

وی بیان کرد: در این طرح خدمات رفاهی، فرهنگی و اسکان از جمله برپایی خیمه معرفت، شامل غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، سوالات دینی، غرفه کودک به زائران و مسافران ارائه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: در طی اجرای طرح آرامش بهاری ۹۸، یک‌میلیون ۶۲۹ هزار و ۳۳ نفر زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد ۹۲ هزار و ۸۲۱ نفر زائران خارجی بوده اند.

وی تعداد افراد اسکان شده در بقاع متبرکه و حسینیه ها را ۳۳۴ هزار و ۸۹۷ نفر عنوان کرد و گفت: در این مدت ۳۱۸ هزار و ۷۳۶ از خیمه های معرفت بازدید و ۳۰ هزار و ۴۵۷ نفر از خدمات مشاوره وقف جدید و سایر مشاوره ها بهره مند شدند.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه ۲۱۵ هزار و  ۹۶۵ نفر از خدمات غرفه کودک بهره مند شدند، افزود: طی اجرای طرح آرامش بهاری، 495 هزار و 893 نفر در بقاع متبرکه پذیرایی و اطعام شدند.

وی با بیان اینکه بیش از 22 هزار نفر از خدمات ایستگاه سلامت در بقاع متبرکه بهرمند شده اند، افزود: قرائت ادعیه، سخنرانی و اجرای مسابقات فرهنگی از دیگر اقداماتی است که در ایام نوروز در بقاع متبرکه اجرا شد.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به وقف های جدید از ابتدای سال جاری تاکنون؛ اظهار داشت: بر اساس گزارش سامانه جامع ۳۹ وقف جدید در استان ثبت شده است که از این تعداد وقف، ۲۰ وقف مربوط به تربت جام، ۸ وقف مربوط به کاشمر، ۳ وقف مربوط به جغتای، دو وقف مربوط به جوین، دو وقف مربوط به رشتخوار و شهرهای بجستان، بردسکن، خلیل آباد و گناباد هر کدام یک وقف جدید به ثبت رسانده اند.

وی گفت: بزرگترین وقف مشارکتی سال ۹۸ نیز در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) توسط زائر لبنانی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: در ایام اجرای طرح آرامش بهاری ۵۴ مراسم عید مبعث با حضور ۲۲ هزار نفر در بقاع متبرکه استان خراسان رضوی برگزار شده است./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات