۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۶۰۲۳۷۵
امام جمعه بابل تأکید کرد؛

ضرورت تقویت غنای علمی منبرهای تبلیغی روحانیان

ضرورت تقویت غنای علمی منبرهای تبلیغی روحانیان
امام جمعه بابل گفت: غنای علمی منبر‌های تبلیغی روحانیان باید به تناسب پیشرفت‌های صورت گرفته در جامعه تقویت شود تا بتواند آثار مطلوب در جامعه را داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در نشست دوره‌ای مبلغان طرح هجرت این شهرستان با تبریک ایام با سعادت شعبانیه بر ضرورت بهره مندی از معنویت و فضیلت این ماه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که مبلغان دینی در تریبون‌های تبلیغی باید فضیلت‌های ماه شعبان را بیشتر برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح کنند، افزود: توجه به مناجات شعبانیه در رشد و تقویت بنیه دینی و معنوی جامعه بسیار اثرگذار خواهد بود.
 
امام جمعه بابل با بیان این که مبلغان دینی رسالت بسیار مهمی در جامعه اسلامی دارند، گفت: تبلیغ دین مهم‌ترین رسالت انبیاء و اولیای الهی در دوران حیاتشان بوده که امروز و در دوران غیبت این وظیفه مهم بر عهده روحانیت است.
 
مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با اشاره به این که بدون تبلیغ جامعه از آگاهی‌های لازم دینی بی بهره می‌ماند، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که آگاهی از مسائل دینی ندارند به راحتی فریب توطئه‌های دشمنان را خواهد خورد.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که هدف دشمن از بین بردن ارزش‌های اصیل دینی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: نظام اسلامی بر پایه همین ارزش‌های اصیل دینی شکل گرفته و دشمن نیز تلاش می‌کند با تضعیف این ارزش‌ها پایه‌های نظام و انقلاب را از درون سست کند.
 
امام جمعه بابل با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مبلغان دینی تلاش در جهت تقویت آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه اسلامی است، بیان داشت: جلوگیری از نفوذ و سلطه دشمن با تقویت آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی محقق می‌شود.
 
مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل در بخش دیگری از سخنان خود یکی بر ضرورت تقویت محتوای تبلیغی از سوی روحانیان مبلغ تأکید کرد و افزود: باید غنای علمی منبر‌های تبلیغی روحانیان به تناسب پیشرفت‌های صورت گرفته در جامعه تقویت شود تا بتواند آثار مطلوب در جامعه داشته باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که منبرهای مبلغان دینی باید جاذب و اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: امروز با خیل عظیمی از شبهات و سوؤالات متعدد از سوی جوانان مواجه هستیم که باید با دلیل و برهان علمی به آنها پاسخ داده شود تا زمینه اعتماد و اطمینان مخاطب نسبت به روحانیت فراهم شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات