۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۶۰۲۳۹۹
ابتکار:

مدیریت آسیب‌های روانی پس از وقوع سیل ضروری است

مدیریت آسیب‌های روانی پس از وقوع سیل ضروری است
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مدیریت آسیب‌های روانی پس از وقوع سیل ضروری است، گفت: این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا در خرم آباد، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، عصر امروز در بازید از مناطق سیل‌زده پلدختر در جمع خبرنگاران گفت: هدف از سفر به مناطق سیل زده لرستان ارزیابی اقدامات، کمک به بخش غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد فعال در راستای تهیه اقلام، پشتیبانی و ارائه کمک‌های امدادی است.

وی با بیان اینکه جبران خسارت ها در سیل اخیر در دستور کار دولت به صورت جدی قرار دارد، افزود: گرچه اجرایی شدن مصوبات مناطق سیل‌زده زمان‌بر خواهد بود، اما دولت تصمیم جدی در راستای استمهال وام‌ها و جبران خسارات وارده به مردم این مناطق دارد.

ابتکار خاطرنشان کرد: مدیریت آسیب‌های روانی پس از وقوع سیل به ویژه مسأله تاب آوری در سطح کشور بسیار مهم است و مورد توجه قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید جوامع آسیب دیده را نسبت به شرایط و مسائل موجود برای رفتارهای درست آموزش داد، گفت: در این زمینه باید از ظرفیت ها بهره مند شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت امدادرسانی و بازسازی زیرساخت‌ها پس از سیل را به خوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: مشکلات فراوان است و هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی و مدیریت مشترک نقش آفرین است.

ابتکار در پایان بیان کرد: در رابطه با مسائل خاص زنان، مشکلات و نیازهای خاص زنان در این سفر به لرستان جلسه‌ای با مسؤولان مربوطه برگزار شد./9451/ت303/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات