۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۰۲۷۹۸
آیت الله طبرسی:

حوزه باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد

حوزه باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد
آیت الله طبرسی بر ضرورت تقویت بنیه علمی طلاب و روحانیان تأکید کرد و گفت: پاسخگویی به نیاز‌های روز مردم به ویژه نسل جوان نیازمند داشتن اطلاعات عمیق علمی و عمومی است.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده، ولی فقیه در مازندران امروز در جمع مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری با تبریک ماه شعبان و جشن‌های شعبانیه، بر ضرورت استفاده معنوی از این ماه با فضیلت از سوی طلاب تأکید کرد.
 
وی با بیان این که شعبان ماه شادی اهل بیت (ع) است، افزود: قرار گرفتن میلاد با سعادت آخرین منجی عالم بشریت در این ماه بر عظمت و معنویت ماه شعبان افزوده است.
 
آیت الله طبرسی با اشاره به این که طلاب و روحانیان باید بیش از سایر اقشار جامعه در کسب معنویت و ساخت درون در این ایام پرفیض تلاش کنند، خاطرنشان کرد: باید در این ماه‌های ارزشمند توشه‌ای مناسب برای ورود به ماه میهمانی خدا برداریم.
 
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تقویت معنویت و انس گرفتن با معارف ناب الهی یکی از وظایف مهم طلاب حوزه است، بیان داشت: شبانه روز یک طلبه باید سرشار از خلق لحظه‌های معنوی باشد.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که طلاب بدون اخلاق و معنویت نمی‌توانند به راحتی مسیر رشد و تعالی را در حوزه طی کنند، خاطرنشان کرد: رسیدن به مدارج علمی بالا در حوزه نیازمند رشد تربیتی و اخلاقی طلاب است.
 
آیت الله طبرسی با بیان این که طلاب هر چه در توان دارند به منظور تقویت اخلاق و معنویت در خود تلاش کنند، تصریح کرد: رشد اخلاقی و تربیتی طلاب باید مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های مدارس علمیه قرار گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران، تحصیل، تهذیب و تحصیل را سه وظیفه مهم طلاب حوزه برشمرد و با بیان این که عمل به وظیفه خطیر طلبگی در گرو توجه ویژه به هر یک از این موضوع مهم است، خاطرنشان کرد: رشد علمی طلاب بدون توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی امکان پذیر نیست.
 
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود تعامل و ارتباط نزدیک با مردم را یکی دیگر از وظایف طلاب برشمرد و تصریح کرد: طلبه نباید از مردم فاصله بگیرد، چون ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت موجب نفوذ و توطئه دشمنان خواهد شد.
 
آیت الله طبرسی، تفقه در دین را یکی از وظایف روحانیت و طلاب حوزه‌های علمیه دانست و با بیان این که روحانیت باید همواره در متون دینی به مطالعه و کسب علم بپردازد، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به نیاز‌های روز مردم به ویژه نسل جوان نیازمند داشتن اطلاعات عمیق علمی و عمومی است./950/د103/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات