۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۰۲۸۱۱
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

مسابقات قرآنی مقدمه عمل به مفاهیم و دستورات والای آن است

مسابقات قرآنی مقدمه عمل به مفاهیم و دستورات والای آن است
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توجه به مفاهیم قرآن تأکید کرد: مسابقات قرآنی مقدمه عمل به مفاهیم و دستورات والای آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی عصر امروز در سالن همایش های بین المللی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم با بیان این که در قرآن کریم به مسائل با ارزشی قسم یاد شده است، گفت: خداوند در قرآن کریم قسم خورده است که این کتاب تنزیلی از جانب او است که اگر نبود راه هدایت را پیدا نمی کردیم.

وی افزود: همیشه وقتی بحث نزول وحی به میان می‌ آید در مقابل ذهن انسان مشغول آیه ای از سوره معارج می‌ شود: «روزی فرامی رسد که در آن روز ملائکه و روح طبق نص آیه شریفه به سمت خدا عروج می‌ کنند که مقدار آن روز پنجاه هزار سال است».

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی خاطرنشان کرد: مسابقه در امر فهم و حفظ و قرائت و صحت قرائت قرآن که مقدمه حمل قرآن و عمل به آن است، به نظر می‌ رسد رفیع ترین مسابقه در کره خاکی است و ما افتخار داریم که میزبان این مسابقات هستیم.

وی با بیان این که طلاب حوزه های علمیه همیشه در میادین علم و عمل هستند، گفت: امروز در خدمت طلاب قرآنی هستیم و روزهای قبل هم دیدیم که همین طلاب چقدر مسؤولانه و دلسوزانه در مناطق سیل زده حاضر شده و به مردم عزیز کشور کمک کرده و تلاش کردند تا از آلام آنها کم کنند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: میزبانی دوره سی و ششم مسابقات بین المللی قرآن کریم افتخاری بسیار بزرگ است و به اعتراف بزرگان قرآن دنیا این مسابقات از مهمترین عرصه های قرآنی است.

وی با تأکید بر این که در این مسابقات بیش از هشتاد کشور جهان حضور دارند، گفت: همه متاسبقین قائل هستند که در کشور ایران عمل به قرآن دیده می‌ شود نه در کشورهایی که با تکفیر مسلمانان دیگر تنها اسم اسلام را یدک می‌ کشند و آن را بدنام کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن دانش آموزی نیز در حال برگزاری است که رهبر معظم انقلاب فرمودند ده میلیون حافظ قرآن در ایران باید پرورش پیدا کند، خدا را شکر در مسابقات قرآن کریم قریب به سه میلیون نفر در حفظ جزء سی شرکت کردند ولی ما نیازمند به حافظان کل قرآن داریم که قرآن با گوشت و خون آنها مخلوط شده باشند.

وی بیان داشت: دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی تا خانم شصت ساله که حافظ کل قرآن کریم بودند مورد تجلیل قرار گرفته اند و همه این ها در کنار میزبانی از دوره سوم مسابقات بین المللی قرآن طلاب جهان اسلام نشان می‌ دهد که مسیر تمدن سازی و فرهنگ سازی آماده شده است.

رییس سابق سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که مسابقات قرآن کریم در بین نابینایان نیز برگزار شده است، گفت: رتبه های قوی نیز در این مسابقات دیده خواهند شد و در کنار آنها مسابقات بانوان نیز برگزار شده است که همه این عرصه ها در کنار هم نشان دهنده بالارفتن سطح کیفی مسابقات است.

وی عنوان کرد: امسال با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مباحث معرفتی و تفسیری در تمام مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب دخیل شد و این مسأله نیز فتح بابی برای دخالت دادن مفاهیم قرآن کریم در تمام مسابقات در بین دیگر حاضران و اقشار است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی ابراز داشت: امسال هزینه کاهش خوبی پیدا کرده است و انشاءالله در سال های پیش رو نیز در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری وکیفیت نیز تلاش دوچندانی خواهیم کرد.

وی با تأکید بر این که مدیریت حوزه علمیه در برپایی این مسابقات تلاش بسزایی کرده اند، گفت: ان شاءالله ایران اسلامی توانسته باشد میزبانی خوبی از متسابقان قرآنی از سراسر جهان بوده باشد./1330/ج

ارسال نظرات