۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۶۰۲۸۳۵
سخنران حرم رضوی:

نسل جوان نقش مهمی در حل مشکلات جامعه دارد

نسل جوان نقش مهمی در حل مشکلات جامعه دارد
حجت الاسلام جایی خراسانی با بیان این که اسلام به جوان ها اهمیت بسیاری داده است، گفت: انجام کارهای مهم جامعه از سوی نسل جوان ممکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رجایی خراسانی، مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مشهد امروز در حرم مطهر رضوی به جوان و جوانی و اهمیت نسل جوان از نظر روایات اشاره کرد.

وی با اشاره به این سخن امام علی(ع) می فرماید: کسی قدر دو نعمت جوانی و سلامتی را نمی داند تا هنگامی که آن را از دست بدهد.»، گفت: بهترین دوران عمر انسان دوران جوانی است که خود جوانان متوجه عظمت این نعمت نیستند.

حجت الاسلام رجایی خراسانی با بیان این که اسلام به جوان ها اهمیت بسیاری داده است، اظهار کرد: پیامبر(ص) می فرماید:«جوان ها را دریابید، به جوان اهمیت دهید و به نسل جوان رسیدگی کنید».

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان انجام کارهای مهم جامعه را توسط نسل جوان ممکن دانست و ابراز کرد: وقتی حضرت محمد(ص) به پیامبری مبعوث شد، جوان ها استقبال کردند و در انقلاب اسلامی ایران نیز این جوان ها بودند که در میدان حضور داشتند بنابراین اهمیت جوانی محرز است.

وی ادامه داد: اولین سفیر پیامبر(ص) جوانی 22 ساله بود که در مدینه حضور یافت و آیات قرآنی را با لحن زیبا می خواند، وی اولین کسی بود که توانست با بیان خوش چندین هزار نفر را به اسلام دعوت کرده و زمینه هجرت پیامبر(ص) را فراهم کرد.

حجت الاسلام رجایی خراسانی با تأکید بهرمدارا با جوانان، گفت: خداوند پیامبر اکرم(ص) را امر به مدار کرده بود همچنین همان مقدار که به انجام واجبات امر کرده است به مدار با جوانان نیز تأکید داشته است.

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: نباید برای انجام واجبات با جوان با خشونت برخورد کرد بلکه باید با رفتار و لحن خوش او را هدایت کرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات