۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۰۳۱۸۰
آیت الله علم الهدی:

زمینه سازی برای ظهور در سایه فراگیرسازی انقلاب محقق می شود

زمینه سازی برای ظهور در سایه فراگیرسازی انقلاب محقق می شود
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برای فراگیرسازی انقلاب و ایجاد زمینه ظهور نیاز به حرکت جهادی است و برای این منظور نیاز به جوان داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در گردهمایی فعالان فرهنگی تبلیغی انقلاب اسلامی با عنوان جوان، جهاد و گام دوم همراه با تکریم و معارفه مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این اداره، گفت: گام دوم فراگیر سازی انقلاب است.

وی با بیان این که زمینه سازی برای ظهور ولی عصر(عج) در سایه فراگیرسازی انقلاب تحقق می یابد، اظهار کرد: در گام اول انقلاب از زمان بروز انقلاب تا چهل سال با قدرت حرکت کرده و انقلاب را به نقطه شکست ناپذیر و غیر قابل تغییر رساندیم و در گام دوم نیز که فراگیرسازی انقلاب است، مشکلاتی که در این گام وجود دارد بیش از مشکلاتی است در عرصه پیروزی و مقاوم سازی انقلاب در چهل ساله نخست داشتیم چون تا انقلاب فراگیر نشود، گام دوم را برنداشته ایم.

آیت الله علم الهدی افزود: در گام نخست با جریان فرسوده که تمام رگه های نفوذ در کشور را از دست داده بود و فقط با سر نیزه می توانست بماند را شکست داده و انقلاب پیروز شد و در ادامه نیز در برابر همه جریان های الحادی که اصول انقلاب را مانعی بر سر راه خود می دانستند نیز پیروز شدیم اما در گام دوم راه سختی را پیش رو داریم چون باید با همه قدرت هایی که با همه امکانات مدعی کدخدایی زمین را دارند، مقابله کنیم تا انقلاب فراگیر شود و زمینه ظهور فراهم شود و این رسالت ما در گام دوم انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر حرکت جهادی، ابراز کرد: جهاد تنها دشمن ستیزی نیست بلکه جهاد به معنی هدف مندی زندگی بر خلاف مقولات نفسانی است و در فعالیت ها جز خدا مسأله ای مطرح نیست بنابرای حرکت جهادی باید آمیخته با جهاد نفس و مال باشد و انگیزش ها و هدف مندی ها در زندگی براساس جریان های مادی و مطامع نفسانی نباشد.

وی تصریح کرد: در آیات قرآن و همچنین مانیفیست رهبری در گام دوم این است که ماهیت حرکت جهادی باشد بنابراین نباید حرکت را متوقف بر هیچ شرطی کنیم و انسان با همه وجود در راه خدا مبارزه کرده و همه هستی خود را برای خدا  دهد.

آیت الله علم الهدی جوان گرایی در گام دوم را  آمیخته با مسأله جهاد در گام دوم دانست و گفت: حرکت جهادی و ماهیت جهادی بودن حرکت توان بالا نیاز دارد و با توجه به این که جوان از توان و نشاط بالاتری برخوردار است بنابراین تدبیر رهبری در جوان گرایی بوده است تا از دو خصوصیت اندیشه نو و قدرت ابتکار جوان در فعالیت ها استفاده شود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در تمایز بین جوان و پیر مسأله سلامتی و فرسایش مطرح نیست بلکه نشاط و ابتکار وجه نمایز بین پیر و جوان است که از این خصوصیت جوان بهره برده و از تجربیات پیر در فعالیت ها استفاده شود.

وی با بیان این که برای فراگیرسازی انقلاب نیاز به جوان داریم، ابراز کرد: امروز بدون حرکت جهادی نمی توانیم فراگیر سازی انقلاب را داشته باشیم و اگر انقلاب فراگیر نشود، زمینه ظهور فراهم نخواهد شد و برای این منظور به جوان نیاز داریم البته براساس آیات قرآن به کسی که تردیدی نسبت به توحید و معاد نداشته باشد و اخلاص داشته باشد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات