۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۶۰۳۲۴۵
یادداشت؛

نفس‌های به شمار افتاده!

نفس‌های به شمار افتاده!
دشمن باید بداند ملت بصیر ایران، مقاومت‌تر از هر زمان دیگری نفس‌های به شمار افتاده آن‌ها را در وقتی‌که گمان آن را نمی‌برند، برای همیشه قطع خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، سبک و سیاق و محور حرکت جمهوری اسلامی در منطقه و حتی در جهان بر پایه دو شاخصه «مقاومت» در برابر زرسالاران بین‌المللی و «استقلال» از قدرت‌های جهانی شناخته می‌شود. اگر به اظهارات مقامات ارشد خارجی که به ایران سفر می‌کنند دقت شود، این دو کلیدواژه را به‌دفعات مختلف می‌شنویم.
 
حتی برخی مقامات اروپایی هم وقتی به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند، از ایران مقاوم در برابر موج خصومت‌ها و تحریم‌ها تجلیل می‌کنند، چراکه ایران پیش از انقلاب را که پادوی آمریکایی‌ها و غلام حلقه‌به‌گوش آن‌ها بود را به‌خوبی به یاد می‌آورند. «ژاندارم منطقه» بدون اجازه یانکی‌ها حتی آب نمی‌خورد و مستأجران کاخ سفید با تاراج منابع ملی و نفوذ دادن فرهنگ «ما نمی‌توانیم»، ایران را به حیات خلوت خود در غرب آسیا تبدیل کرده بودند.
 
پیروزی انقلاب اسلامی، اما صفحه جدیدی در تاریخ کشورمان گشود و به باج‌گیری‌های ممتد و بی‌پایان کلیدداران کاخ سفید پایان داد. قطع شدن ثروت سرشاری که هرلحظه از سوی شاه خائن به جیب آمریکایی‌ها سرازیر می‌شد و موقعیتی که به دلیل انقلاب اسلامی از دست دادند، کافی بود که کینه‌ای عمیق از جمهوری اسلامی به دل بگیرند و درنتیجه، هر آنچه در چنته داشتند، برای براندازی از هر طریقی بکار گرفتند.

جنگ هشت‌ساله را با تحریک صدام معدوم به راه انداختند؛ جنگی که حتی اولتیماتوم آغاز آن بسیاری از کشور‌ها را مجبور به بالا بردن دست‌های طرف مقابل می‌کند، اما چیزی عایدشان نشد. بنابر ادعای «برایان هوک»، رئیس گروه اقدام علیه ایران، ۲۶ دور تحریم علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند و به تعبیر ترامپ، محدودیت‌های اقتصادی بر ایران، شدیدترین تحریم‌هایی است که بشر علیه بشر تحمیل کرده است، ولی فشار‌ها جواب نداد و دست از پا درازتر به کاخ سفید برگشتند.
 
سال گذشته انتظار تابستان داغ را داشتند؛ چشم‌انتظار زمستان سخت شدند و لحظه‌شماری می‌کردند که خواب «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی ترامپ برای برگزاری جشن کریسمس ۲۰۱۹ در تهران تعبیر شود؛ جنگ ارزی برای شعله‌ور کردن اغتشاشات به راه انداختند، اما آنچه عایدشان شد، تقویمی ۴۰ ساله مملو از ناکامی‌ها، آرزو‌های بربادرفته و اهداف شکست‌خورده بود.

امسال هم وعده کرده‌اند که جنگ اقتصادی را تشدید کنند، چون به تجربه دریافته‌اند که از هر راهی رفته‌اند، به در بسته خورده‌اند. به قول رهبر حکیم انقلاب در جمع شرکت کنندگان در مسابقات رقابت‌های بین‌المللی قرآن کریم: «آنچه امروز دشمنان علیه ایران انجام می‌دهند، نفس‌های آخر دشمنی‌شان با جمهوری اسلامی است. هرچه آن‌ها سخت‌تر بگیرند، اراده ما قوی‌تر خواهد شد؛ هرچه آن‌ها شدت عمل به خرج دهند، ما قوی‌تر خواهیم شد.» (۲۶ فروردین ۹۸)

آمریکایی‌ها اگر اندکی فهم و درک از ایران و ایرانی انقلابی داشتند، هیچ‌گاه با فشار تحریم‌ها باعث نمی‌شدند که انفجاری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بی‌حدوحصر در داخل صورت گیرد و سونامی ابداعات، اختراعات و نوآوری‌ها در کشور به راه افتد. در کدام برهه از تاریخ ایران می‌توان مقطعی را آدرس داد که مردم به برکت ایمان به داشته‌های خود، چنان شتابی در پیشرفت بگیرند که بسیاری از کشور‌های صاحب‌نام را پشت سر گذارند یا شانه‌به‌شانه آن‌ها حرکت کنند؟
 
مگر هدف تحریم‌ها این نبود و نیست که قطار سریع‌السیر انقلاب اسلامی را متوقف کنند؟! گرچه تحریم‌ها مشکلاتی را هم بر سر راه کشور قرار داده، اما از سوی دیگر، همه مردم و مسئولین را برای خلاص شدن از اقتصاد نفتی و مقاوم‌سازی اقتصاد به‌نحوی‌که توپخانه و تکانه‌های حریف نتواند خدشه‌ای به آن وارد کند، متحد و متفق‌القول کرده است.
 
به همین دلیل است که تحریم‌ها همواره بر جمهوری اسلامی نتیجه عکس داشته و در نگاه بلندمدت، روحیه مقاومت را در تک‌تک آحاد ملت، مضاعف کرده است.

از سوی دیگر، در جبهه جنگ روانی تبلیغ کرده بودند که جوان‌ها از نظام زده‌شده، به سبک زندگی غربی تمایل پیداکرده‌اند؛ روحیه انقلابی نه‌تن‌ها در انقلابیون حاضر در صف مبارزه با شاه و رزمندگان جنگ تحمیلی فروکش کرده بلکه نسل جدید نیز به‌کلی با ادبیات و گفتمان انقلاب بیگانه‌اند، غافل از اینکه بازهم مثل همیشه به کاهدان زدند.
 
یورش تکفیری‌های ساخته‌وپرداخته دستگاه‌های اطلاعاتی عبری، غربی، عربی به منطقه و داوطلب شدن خیل عظیمی از جوانان عاشق جان‌فشانی در راه حرم اهل‌بیت (ع)، حیرت و ناباوری فرعون‌های زمان را در پی داشت و همه محاسبات آن‌ها را که میلیارد‌ها دلار صرف پیاده‌سازی طرح‌هایی همچون «خاورمیانه بزرگ» کرده بودند را به هم‌ریخت.
 
بنیان مرصوص مقاومت از این رهگذر چنان در غرب آسیا مستحکم و پولادین شد که ترامپ تازه به دوران رسیده و تاجرمآب را وادار به اعتراف کرد که صرف ۷ تریلیون دلار در منطقه، اشتباه بزرگی بود که آمریکا در خاورمیانه مرتکب و به همین دلیل، مجبور شد که دستور فرار نیروهایش از سوریه و افغانستان را صادر کند. سیاسیون، قانون‌گذاران و احزاب عراقی هم ترامپ را از ارتکاب به غلط اضافه نظارت بر ایران از طریق پایگاه‌های آمریکا در این کشور بر حذر داشتند و تصویب قانونی از سوی نمایندگان پارلمان عراق برای اخراج نیرو‌های آمریکایی را در دستور کار دارند.

در فلسطین، جایی که رئیس‌جمهور آمریکا بخش اعظم انرژی و وقت خود را برای پاک کردن آرمان قدس از جغرافیای سیاسی و عقیدتی جهان اسلام صرف کرده و با انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس و به رسمیت شناختن مالکیت بلندی‌های جولان اشغالی برای صهیونیست‌ها، به‌زعم خود همه مقدمات لازم را برای اجرای بی‌عیب و نقص معامله قرن فراهم کرده است، پنجاه و چهارمین تظاهرات بازگشت برگزار شد و انتفاضه چهارم فلسطینی‌ها به حدی تهاجمی شده که کوچک‌ترین هتک حرمت به مسجدالاقصی و قدس شریف، به سیلی بنیان‌برانداز تبدیل خواهد شد و آرزوی برپایی نماز در اولین قبله مسلمان را محقق خواهد کرد.
 
و بالاخره اینکه این‌ها همه از نتایج عنادورزی، خصومت با ایران و فرهنگ مقاومت برآمده از گفتمان جمهوری اسلامی است و دشمنان لانه کرده در سازمان‌های اطلاعاتی باید بدانند که به مصداق «عدو شود سبب خیر اگر خواهد»، ملت بصیر ایران با عبور از کوران شدائد، مقاومت‌تر از هر زمان دیگر، نفس‌های به شمار افتاده آن‌ها را در وقتی‌که گمان آن را نمی‌برند، برای همیشه قطع خواهند کرد. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: حمایت
ارسال نظرات