۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۶۰۳۳۶۲
آیت الله تحریری:

مناجات شعبانیه گنجینه امید به رحمت پروردگار است

مناجات شعبانیه گنجینه امید به رحمت پروردگار است
آیت الله تحریری با بیان اینکه مناجات شعبانیه گنجینه ای از امید به رحمت خداوند است، گفت: قرائت این مناجات خود نصرت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در جلسه تفسیر مناجات شعبانیه که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: خداوند برای یک مدت خاص به انسان فرصت می دهد تا توبه کند.

وی با بیان اینکه خداوند عنایت ویژه ای به قرار گرفتگان در مسیر حق دارد، ادامه داد: اگر انسان از مسیر باطل برگردد خداوند نیز از عذاب خود باز می گردد و این یک قائده کلی است تا انسان در خوف و رجا حرکت کند.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه مناجات شعبانیه مملو از القای حالت های رجاء است در عین حالی که خوف نیز در آن مطرح می شود، ابراز کرد: اگر انسان به تنبهات الهی توجه نکند به بلا و ابتلائات فراوانی مبتلا می شود و نصرت الهی نصیب او نمی شود لذا در برخی از آیات آمده اگر خداوند شما را رها کند بعد از او چه کسی شما را یاری خواهد کرد؛ بنده مومن باید این مهم را باور داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه مروی درخصوص اینکه انسان غیر مومن در گیر و دارهای دنیوی باید این مهم را بداند که اگر می خواهد سعادتمند شود باید به سوی پروردگار بازگردد، اظهار داشت: انسان باید مراقب باشد ارتباط او با خداوند ضعیف نشود و هنگام مشاهده این ضعف بداند که این ضعف برای او هشدار باشد تا ارتباط او با پروردگار ضعیف تر نشود.

وی با تاکید بر اینکه شعبان ماه تقاضا کردن نصرت الهی است، گفت: انسان در این ماه اوج نیاز خود را که نصرت الهی است به محضر پروردگار بیان می کند، قرائت مناجات شعبانیه خود نصرتی از جانب خداوند به قاری آن است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در روایات فراوانی آمده که همه انسان ها می توانند متحول شوند بنابراین شعبان ماه تقاضا برای کسب نصرت الهی است و مناجات با پروردگار خود نوعی نصرت الهی محسوب می شود.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه منع، از آثار غضب است، ابراز کرد: گاهی غضب با بلا همراه است و انسان به برخی ابتلائات مبتلا می شود تا او به خودش بیاید. لازم است مناجات شعبانیه با استعاذه قرائت شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات