۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۶۰۳۵۷۵
حجت الاسلام جعفری:

سختی ها نباید در ثبات قدم مؤمنان ایجاد سستی کند

سختی ها نباید در ثبات قدم مؤمنان ایجاد سستی کند
دبیر همایش دکترین مهدویت تأکید کرد که حوادث دوران غیبت و سختی ها نباید مؤمنان را از ثابت قدمی در راه امام زمان(عج) و اسلام و انقلاب سست کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حجت الاسلام محمد صابر جعفری دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، تأکید کرد که همگان باید وظایف خود را در دوران غیبت به خوبی انجام داده و سعی در گسترش فرهنگ مهدویت داشته باشیم.

وی افزود: نباید اجازه دهیم که زندگی و گرفتاری های دنیا ما را از یاد حضرت غافل کند، تمام تلاش فردی و اجتماعی همه جامعه اسلامی باید در راستای ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج) باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که روز گذشته پانزدهمین همایش دکترین مهدویت با عنوان مهدویت و چالش ها برگزار شد، اظهار داشت: در این همایش چالش ها و آفات دوران غیبت مانند فراموشی حضرت و سستی و فرار کردن از مسؤولیت و انحرافات در زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند که از کار عالمانه و همراه با دقت در مسأله انتظار و مهدویت نباید غفلت کرد بلکه باید از کار عامیانه و جاهلانهبه شدت پرهیز شود، گاهی مدعیان  دروغین خود را منتسب به حضرت می کنند و عده ای را فریب می دهند.

حجت الاسلام جعفری با بیان این که همواره عده ای از موضوع مهدویت سوء استفاده کرده و مردم را فریب دهند، ابراز داشت: این افراد راهزن منتظران واقعی هستند و آنان را دعوت به انزوا و دوری از وظایف سیاسی و اجتماعی می کنند.

وی عنوان کرد: این دروغگویان جامعه را ترغیب می کنند که از وظایف خود نسبت به مؤمنان، انقلاب و مسلمان غافل شوند و گاهی آن ها را به تقابل سوق می دهند که این انحرافات و روش مقابله با آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: 220 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه همایش ارسال و حدود 70 مقاله مورد بررسی دقیق تر قرار گرفت، تمام این همایش و گفت وگوها برای این است که انسان نسبت به اهل بیت(ع) ثابت قدم باشد.

وی اضافه کرد: چه کسی باور می کرد فضای طاغوتی کشور تغییر کند و حاکم تا بن دندان مسلح نابود شود، چه کسی باور می کرد که ایران در جنگ جهانی علیه انقلاب در طول 8 سال پیروز شود، ما عنایت بزرگ از وعده های الهی را مشاهده کردیم؛ خداوند وعده داده که آینده جهان آینده امام عصر(عج) است.

دبیر همایش دکترین مهدویت با بیان این که امروز در فضای ولایت ولی خدا نفس می کشیم، پیروزی قطعا از آن مستضعفان خواهد بود، حوادث دوران غیبت و سختی ها نباید مؤمنان را از ثابت قدمی در راه امام زمان(عج) و اسلام و انقلاب سست کند، تمام حوادث نمونه هایی برای همیاری و همدلی منتظران در دوران غیبت است.

وی افزود: همایش های مهدوی برای برخورد با نظریه هایی است که هر نوع تلاش را در دوران غیبت باطل می داند، تنبل ها و سست عنصرانی هستند که برای توجیه تنبلی خود روایات را تقطیع راتحریف می کنند که باید هوشیار باشیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات