۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۰۳۵۸۹
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

انسان ولایتمدار اهل نجات است

انسان ولایتمدار اهل نجات است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان خاشع و خداترس می‌تواند ولایتمدار باشد، گفت: انسان ولایتمدار اهل نجات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احدی استاد اخلاق شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی درس اخلاق که در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: مساله ولایت و امامت از مباحث بسیار مهم است.

وی افزود: مهم‌ترین مأموریت ولایت مدیریت انسان‌ها است زیرا همه انسان‌ها نیاز به رهبر و مدیر دارند تا زندگی اجتماعی و فردی آنان سروسامان یابد و تنها انسان معصوم است که می‌تواند جامعه بشری را مدیریت کند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با تأکید بر اینکه در عصر غیبت شیعیان باید از ولایت‌فقیه تبعیت کنند تا گمراه نشوند، ابراز کرد: مدیران غیر معصوم و پست هستند که می‌توانند با سوء مدیریت مردم را فریب دهند و اموال و ایمان آنان را به غارت ببرند.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه سرپرستی انسان‌ها به دو صورت مطلق و اذنی تقسیم‌شده است، گفت: سرپرستی مطلق تنها به خداوند تعلق دارد و کسی جز او سرپرست انسان نیست مگر آن‌که خداوند اجازه داده باشد که در این صورت سرپرستی آن شخص اذنی می‌شود.

وی افزود: برای مثال والدین سرپرستی فرزند را بر عده‌دارند این سرپرستی از ناحیه خداوند صادرشده و اعتباری است؛ بنابراین خداوند ولایت مستقل دارد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی ادامه داد: خداوند ولی مطلق بی‌نیاز است و اوست که به ائمه اطهار(ع) ولایت بخشیده و ولایت آن بزرگواران تشریحی است. انسان با ولایت اهل بیت(ع) در دایره تشریح قرار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند به انبیا و ائمه اطهار(ع) ولایت داد تا مردم را به راه راست هدایت کنند، ابراز کرد: قبض و بسط عالم به دست خداوند است و ائمه اطهار(ع) تنها بااراده خداوند می‌توانند در عالم هستی قبض و بسط داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه انسان ولایتمدار اهل نجات است، اظهار داشت: ولایتمدار بودن بسیار دشوار است و نیاز به خودسازی و خشوع در برابر خداوند دارد، اینکه جناب ابوحمزه ثمالی توانستند به آن مقامات نائل شوند به دلیل زحماتی بود که در امر خودسازی متحمل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی بابیان اینکه انسان خاشع و خداترس می‌تواند ولایتمدار باشد، گفت: انسانی که ولی زمان خویش را بشناسد نمی‌تواند اهل گناه و بی‌بندوباری باشد بنابراین کسی می‌تواند امام زمان(عج) را ببیند که گناه نکند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات