۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۰۳۶۸۸
حجت الاسلام والمسلمین ربانی:

حوزه و روحانیت در کمک به سیل زدگان خوش درخشید

حوزه و روحانیت در کمک به سیل زدگان خوش درخشید
رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه از حضور جهادی طلاب و روحانیان در مناطق سیل زده و نیز کمک های نقدی و غیر نقدی حوزویان به سیل زدگان تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه عصر امروز در دیدار مسؤولان این مرکز با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات مرکز خدمات حوزه ارائه کرد.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه سیاست این مرکز را برقراری ارتباط و تعامل دو سویه با طلاب و فضلای حوزه ذکر کرد و هدفمند شدن خدمات را در دستور کار مرکز دانست.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: حمایت از استعدادهای برتر و ممتازین حوزه با اهتمام ویژه در مرکز خدمات حوزه های علمیه دنبال می شود، تلاش می کنیم تا با حمایت از نخبگان، آینده علمی حوزه ها تامین شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سیل اخیر در برخی مناطق کشور، تاکید کرد: طلاب و فضلای حوزه در امداد رسانی به سیل زدگان خوش درخشیدند و با همه مضیقه های مالی و معیشتی کمک های چشمگیری به سیل زدگان داشتند.

رییس مرکز خدمات ایثارگری روحانیت را قابل تحسین دانست و گفت: بحمدلله امروز روحانیت بیش از گذشته در عرصه های اجتماعی حضور فعال دارند و این مساله نشان دهنده مسؤولیت پذیری روحانیت است.

وی با بیان این که طلاب و فضلای حوزه تاکنون تنها از طریق مرکز خدمات حوزه های علمیه بیش از هشتصد میلیون تومان به سیل زدگان کمک نقدی داشته اند، گفت: البته طلاب و روحانیان از طرق دیگر نیز کمک های نقدی و غیر نقدی خود را تقدیم سیل زدگان کرده اند.

وی در پایان تصریح کرد: مراجع تقلید و علما نیز افزون بر مجاز اعلام کردن استفاده از یک سوم وجوهات شرعیه برای کمک به سیل زدگان، مبالغ قابل توجهی کمک های نقدی و غیر نقدی را جهت کمک به سیل زدگان اختصاص دادند.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به تشکیل ستاد بحران حوزوی متشکل از نهادهای عالی حوزه، گفت: در استان ها نیز این ستادها فعال است و همه امکانات برای کمک به سیل زدگان بکار گرفته شده است. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
از خدمات و حمایتهای مرکز خدمات نسبت به طلاب و پوشش حمایتی خانوار حوزویان کمال امتنان را داریم.
خدا به رهبر معظم انقلاب طول عمر بدهد که از این مرکز حمایت می کنند.
0
0