۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۰۳۷۹۴
حاجی دلیگانی در گفت وگو با رسا:

جبران خسارات سیل زدگان مانع از بروز بحران بیکاری می‌شود

جبران خسارات سیل زدگان مانع از بروز بحران بیکاری می‌شود
حاجی دلیگانی با اشاره به اهمیت بررسی و معرفی عوامل و مقصرین سیلاب‌های اخیر، گفت: کینه توزی دشمنان ثابت شده و لوایحی نظیرcft، fatf و پالرمو دیگر تصویب نخواهند شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون اظهارات برخی نمایندگان مجلس راجع به لزوم ادامه دادن روند تصویب fatf و cft گفت: قطعا دیگر این لوایح پیگیری نخواهند شد و در طرح تقویت سپاه در برابر آمریکا نیز پیشنهاد دادیم و امیدواریم که با استقبال نمایندگان مجلس مواجه شود که روند بررسی پالرمو، cft و fatf در مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام متوقف شود.

وی ادامه داد: این لوایح قطعا در کشور ما دیگر رأی نخواهد آورد و تأخیرهای پیش آمده به مصلحت شد تا ثابت شود علیرغم اینکه تصویب این لوایح کامل رد نشده بود کینه توزی و دشمنی دشمنان بیش از پیش مشخص شود و همه به خوبی بدانند این لوایح به مصلحت کشور و مردم نیست.

دولت می‌تواند از ظرفیت‌های بودجه برای جبران خسارت سیل استفاده کند

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی پیرامون درخواست دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی به منظور جبران خسارات مناطق سیل زده، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیاری در دولت برای جبران این خسارات وجود دارد و با توجه به اینکه ابتدای سال است و هنوز بودجه‌ها مورد استفاده قرار نگرفته، رهبر انقلاب به درستی فرمودند که از بودجه‌های در نظر گرفته شده برای این مسائل استفاده کنید و پس از آن اگر کسری موجود بود از صندوق توسعه ملی استفاده شود.

وی پیرامون احتمال بروز مشکلاتی نظیر بیکاری به دلیل از بین رفتن برخی مشاغل از جمله کشاورزی و دامداری به دلیل بروز سیل، اظهار کرد: به نظر می‌آید اگر دولت برای بازسازی مناطق سیل زده و جبران خسارات همکاری کند و بودجه‌های لازم تأمین شود شاهد رونق اشتغال و نبود مشکل در این زمینه در مناطق سیل زده خواهیم بود.

مقصرین حوادث باید مشخص شود

حاجی دلیگانی با اشاره به ضرورت بررسی مقصرین و عوامل حوادث گفت: چندین ماه است که مقصرین حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج توسط کمیسیون عمران مشخص شده اما هیأت رییسه مجلس اجازه انتشار این گزارش را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: حادثه سقوط هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی که حامل محموله گوشت بود نیز به همین سرنوشت دچار شده، در ماجرای پلاسکو نیز آنقدر تأخیر صورت گرفت که اثر این گزارش از بین رفت، متأسفانه رخدادهایی که مردم باید از آن مطلع شوند توسط هیأت رییسه مجلس منتشر نمی‌شود و اجازه نمی‌دهند مردم از مسائل مختلف مطلع شوند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی دخالت‌های هیأت رییسه مجلس در انتشار عوامل و مقصرین حوادث و عدم برخورد با مقصرین را یکی از عوامل تکرار حوادث مختلف دانست و اظهار کرد: در همین حادثه سیل باید کوتاهی ها بررسی شده و با آنها برخورد شود. به نظر من هرکسی از جمله هیأت رییسه مجلس اگر مانع از انتشار و یا بررسی عوامل حوادث شوند نیز باید پاسخگو باشند./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات