۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۶۰۳۹۰۲
سرمقاله؛

عزیز رفت، سلامی آمد

عزیز رفت، سلامی آمد
سپاه پاسداران، در چهلمین سال انقلاب، نیرومندتر و تاثیرگذارتر از آن شده است که خبر تغییر فرمانده کل آن، سرخط خبرگزاری‌های منطقه‌ای و جهانی نباشد.
به گزارش خبرگزاری رسا، سردار حسین سلامی آمد و عزیز سپاه رفت. به قولی، صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت.

یک. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در چهلمین سال انقلاب، نیرومندتر و تاثیرگذارتر از آن شده است که خبر تغییر فرمانده کل آن، سرخط خبرگزاری‌های منطقه‌ای و جهانی نباشد. از همان دقایق اولیه، اغلب خبرگزاری‌ها
به ویژه مجموعه‌های خبری انگلیسی، روسی و عرب زبان.

خبر تغییر در فرماندهی کل سپاه یا آن طور که در رسانه‌های بین المللی از آن به IRGC تعبیر می‌شود را همراه با تحلیل‌های مختلف پوشش دادند. سردار حسین سلامی، با حکم مقام معظم رهبری به عنوان ششمین فرمانده کل سپاه منصوب شد.

دو. سردار عزیز جعفری از سال ۸۶ در سمت فرماندهی کل سپاه منشا خدمات فراوان بوده است. آن گونه که در حکم مقام معظم رهبری هم آمده، خدمات سردار جعفری در دوره فرماندهی کل سپاه، «باارزش، پرحجم و ماندگار» بوده اند و موجب تقویت «گوهر درونی سپاه یعنی تقوا و بصیرت و همچنین گسترش مدیریت‌های برخوردار از بنیه معنوی و توانایی‌های کارشناسی و اعتلاء فرهنگی» گشته اند.
 
در دوره سردار جعفری تحولات گسترده‌ای در سپاه به وقوع پیوست که از آن جمله می‌توان به تغییر ساختار و تشکیل سپاه‌های استانی، ورود موثر به عرصه جنگ نرم، روزآمد کردن روش‌های دفاع و گسترش عرصه پاسداری و فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد. سردار جعفری، از ابتدای دوران دفاع مقدس تا به امروز، نزدیک به چهار دهه در تمام عرصه‌هایی که به او احتیاج بود، حضور داشت و حتی پس از پایان دوران فرماندهی کل سپاه و بنا به ابراز تمایل جهت حضور در عرصه‌های فرهنگی و نقش آفرینی در جنگ نرم، با حکم مقام معظم رهبری به فرماندهی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله الاعظم منصوب شد.
 
کتاب کالک‌های خاکی، گوشه‌هایی از نقاط برجسته زندگی این سردار پرتلاش سپاه را به تصویر کشیده است، اگرچه او و خدماتش باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

سه. سردار سلامی، پس از یک دهه جانشینی، سرانجام در جای فرماندهی نشست که پیش از این هم بسیاری از امور سپاه را به او محول کرده بود.

حسین سلامی که از دیروز با حکم فرمانده کل قوا به درجه سرلشکری رسیده، پیش از این در بسیاری از مدیریت‌های کلان سپاه خوش درخشیده و از زمان دوران دفاع مقدس تا کنون با ایفای نقش در رده‌های مختلف نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی سپاه، منشأ اثر بوده است.
 
اما مردم ما، سرلشکر سلامی را بیش از هر چیز به مواضع انقلابی و سخنرانی‌های پرشور پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران می‌شناسند، آن جا که در پاسخ به تهدید‌های مسئولان رژیم صهیونیستی با قاطعیت گفت: «هر جنگی شروع شود، محو شدن اسرائیل را در پی دارد.» او مرتبا خطاب به دشمنان تاکید می‌کند که «موشک هایمان آماده شلیک است» و با شناخت درستی که از جنگ امروز دارد، ایران اسلامی را دارای دست برتر در جنگ می‌داند.
 
سلامی در واکنش به برخی اظهارات خارجی در ارتباط با توان دفاعی ایران، با صراحت گفته است که «موشک، موضوع مذاکره ایران با هیچ قدرتی نیست» و با تحلیل فضای سیاسی حاکم بر جهان، آمریکا را «در آستانه فروپاشی قدرت» می‌داند. مواضع انقلابی و مستحکم سرلشکر سلامی، بار‌ها و بار‌ها در رسانه‌های بین المللی بازتاب یافته و موضوع تحلیل‌های فراوان قرار گرفته است. به سرلشکر محمدعلی جعفری خداقوت می‌گوئیم و برای سرلشکر سلامی در مسئولیت جدید، آرزوی توفیق داریم. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: رسالت
ارسال نظرات