۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۰۴۰۴۰
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

غفلت طلاب از خانواده پیامدهای ناگواری به همراه دارد

غفلت طلاب از خانواده پیامدهای ناگواری به همراه دارد
حجت الاسلام امامی با بیان این که حوزه علمیه برای حضور طلاب در خانواده برنامه درسی مناسب داشته باشد، گفت: چنین برنامه ریزی نیازمند همیاری نخبگان است.

حجت الاسلام سیدتقی امامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که نهاد خانواده مبنای صحت و سلامتی جامعه را تشکیل می دهد، اظهار کرد: اگر خانواده به ویژه در میان طلاب مورد غفلت واقع شود آثار سوء فراوانی خواهد داشت.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که عدم حضور پدر در خانواده می تواند سبک زندگی فرزندان را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: حضور پدر در خانواده می تواند سبک زندگی فرزندان را در مسیر سلامت و صحت توجیه کند.

وی با طرح سؤالی مبنی براین که چگونه می توان حضور طلاب در خانواده را بر اساس مشغله های که دارند مدیریت کرد، گفت: چنین کاری آسان نیست اما محال هم نیست بلکه نیازمند همفکری و همیاری نخبگان، فضلا و حتی خود طلاب که به صورت مستقیم با این مشکل مواجه هستند، است.

حجت الاسلام امامی ادامه داد: در برخی محیط ها میان منزل و محل تحصیل فاصله وجود دارد، این امر موجب می شود که طلبه پس از آن که در آغاز صبح از مزل خارج می شود حتی ظهر ها نیز به خانواده مراجعه نکند که باید برای جلوگیری از این مشکل مکان تدریس ها نزدیک شوند یا زمان درس ها به گونه ای باشند که طلاب بتوانند به خانه خود بازگردند که البته در زمینه تلاش های زیادی شده است اما نیازمند تمهیدات بیشتری است زیرا طلاب از کم و کیف درس ها در این مکان ها راضی نیستند.

وی پرداختن به اصل اخلاق محوری در زندگی فردی، خانوادگی و حتی اجتماعی طلاب را امری مؤثر برای اهمیت دادن به خانواده دانست و افزود: اگر طلبه ای دارای اخلاق مناسب باشد می تواند نقص حضور کم در خانواده را کاهش دهد زیرا صرف حضور فیزیکی طلبه در خانواده فایده ای نخواهد داشت./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
مصطفی رستمی
ارسال نظرات