۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۰۴۰۷۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

جریان ابتذال به دنبال انحطاط جامعه است

جریان ابتذال به دنبال انحطاط جامعه است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جریان ابتذال به دنبال انحطاط جامعه است، گفت: حکومت ولایی مروج فرهنگ مهدوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی استاد حوزه علیمه، شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: همه ائمه اطهار(ع) درباره غیبت امام زمان(عج) و طولانی شدن غیبت ایشان اطلاع داشتند و خبرهایی در این زمینه به شیعیان دادند.

وی با بیان اینکه مساله مهدویت قابل انکار نیست چرا که دز این زمینه نصوص متواتر وجود دارد، عنوان کرد: اندیشه مهدویت فرا اسلامی و فرا ادیانی است و آثاری که در طول تاریخ از شیعه و غیر شیعه باقی مانده این سخن را تایید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) آگاه بودند که در دوران غیبت جریان ابتذال رخ می دهد از این رو اقدام به تقویت جریان انتظار کردند تا از این طریق دین مردم حفظ شود.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایات مردم آخرالزمان را بهترین امت ها بیان کرد و گفت: در عصر غیبت هر کسی بتواند ایمان خود را حفظ کند در زمره بهترین امت ها قرار می گیرد چرا که آنان در غیاب امام و عدم حضور پیامبر اسلام به دین الهی ایمان آوردند.

وی افزود: کرنش در مقابل دشمن، ترویج بدحجابی و بی بندوباری، تفسیر به رای و ترویج سهولت به نام دین از اثرات مخرب جریان ابتذال است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی درخصوص ویژگی های  فرهنگ انتظار گفت: انسان در فرهنگ انتظار نباید به حواشی توجه کند و تنها به دنبال جستجوی علائم باشد چرا که این مسائل حاشیه ای اصل را تحت تاثیر قرار داده و موجب انحراف انسان می شود. امروز برخی می گویند ظلم را افزایش دهید تا ظهور اتفاق بیفتد؛ این کلام اشتباه است و یا اینکه تا هنگام ظهور با تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه مخالف هستند، همه اینها مخالف جریان انتظار و به دور از عقلانیت است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه جامعه مهدوی باید مبلغ جریان انتظار باشد، عنوان کرد: لازم است منتظران ظهور در عصر غیبت به وظایفی که باید انجام دهند آگاه باشند و معنویت را در جامعه نهادینه کنند چرا که امام زمان(عج) برای ترویج فرهنگ معنویت ظهور می کنند.

وی ادامه داد: کانون حکومت امام زمان(عج) مسجد است ایشان در آن دوران خیمه های قرآنی زده و مبلغ قرآن و احکام الهی هستند، انقلاب اسلامی نیز مروج معنویت است. رهبر معظم انقلاب می فرمایند: فرهنگ انتطار، فرهنگ عمل است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در خصوص سایر ویژگی های جامعه مهدوی بیان داشت: در جامعه مهدوی امید وجود دارد و یاس راه ندارد، امید سکان زندگی انسان را جلو می برد و یاس سبب عقب ماندن جامعه می شود بر همین اساس در جامعه مهدوی هیچ گاه یاس راه ندارد و سراسر امید است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: فداکاری از دیگر ویژگی های جامعه مهدوی است از این رو شیعیان برای ولایت امام زمان(عج) حاضر هستند هزینه پرداخت کنند و در این مسیر ثابت قدم هستند، همچنین می دانند که جریان ابتذال به دنبال انحطاط جامعه است بر این اساس مهدی باوران تلاش می کنند هر چه سریع تر جامعه ولایی محقق شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات