۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۶۰۴۱۷۸

جلسه مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شاهد در قم برگزار شد

جلسه مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شاهد در قم برگزار شد
جلسه مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شاهد با حضور آیات سعیدی و محمدی عراقی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شاهد عصر امروز با حضور آیات سعیدی و محمدی عراقی در سالن امام خامنه ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

طلاب فرزند شاهد باید سرآمد جریان انقلابی در حوزه باشند

بر اساس این گزارش، آیت الله سعیدی در این مراسم با اشاره به ضرورت تقویت روحیه انقلابی در حوزه علمیه قم افزود: یکی از دغدغه های رهبری حفظ روحیه انقلابی در حوزه علمیه قم است و طلاب فرزند شاهد باید سرآمد جریان انقلابی در حوزه باشند؛ امروز طلاب باید از حزب گرایی پرهیز کرده و تنها در راستای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کنند.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: مهارت تصمیم گیری، مهارت گفت وگوی سازنده و مؤثر با افراد مجموعه، توانایی جسمی، فکری و معنوی، مهارت پیشبرد اهداف مجموعه و مواردی از این دست از جمله ویژگی ها و شاخصه های انتخاب یک هیأت مدیره است.

نماینده ولی فقیه در قم در پایان یادآور شد: ما باید افرادی را برای مدیریت انتخاب کنیم که از شایستگی لازم برخوردار باشند و بر حجم مشکلات و گرفتاری های موجود نیفزاید.

انقلابی گری جزء هویت روحانیت است

در ادامه حجت الاسلام ملک دار روحیه جهادی و انقلابی را یکی از ویژگی های تاریخ پر افتخار حوزه های علمیه دانست و گفت: اگر بخواهیم این تاریخ کهن را حفظ کرده و ارتقا بدهیم، باید روحیه انقلابی و جهادی را در همه اقشار مختلف حوزه حفظ و تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن و انقلابی ماندن جزء هویت روحانیت است، اظهار داشت: در ذات روحانیت نوعی روحیه جهادی و انقلابی وجود دارد، زیرا مبارزه با بدخواهان انقلاب از وظایف ذاتی حوزویان به شمار می رود؛ امروز تقویت انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار بدون تقویت روحیه انقلابی ممکن نیست.

حجت الاسلام ملک دار خاطرنشان کرد: طلاب در حوزه های علمیه همواره انقلابی عمل کرده و در سال های اخیر نیز این روحیه تقویت شده و ما شاهد پیشگامی طلاب و روحانیت در عرصه های مختلف هستیم.

مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان اینکه رزمندگان و شهدای روحانیت الگوی طلاب انقلابی هستند، گفت: امروز تربیت طلاب با روحیه جهاد و ایثارگری در زمینه انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه بسیار مؤثر خواهد بود.

راه شهدای مدافع حرم در امتداد راه شهدای دفاع مقدس است

همچنین آیت الله محمدی عراقی در این مراسم به حضور افتخار آفرین روحانیت در عرصه های جهادی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز باید دانست که راه شهدای مدافع حرم در امتداد راه شهدای دفاع مقدس است؛ روحانیت در این زمینه نیز حماسه های بسیار مثبت و با شکوهی آفریده است.

وی در ادامه از تشکیل مجمع طلاب و فضلای فرزندان شاهد ابراز خرسندی کرد و گفت: این مجمع برای مقابله با آسیب های اجتماعی شکل گرفته است؛ امروز خانواده های شهدا از روحانیون فرزند شهید انتظار دارند که فرزندان شهدا را از لحاظ فکری، فرهنگی، معنوی و اخلاقی تغذیه کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با شبهه پراکنی سعی می کند اراده خانواده های شهدا را سست کند، ابراز کرد: روحانیون فرزند شهید از آن جهت که خودشان فرزندان شاهد هستند، به مراتب بیشتر می توانند بر مبای فکری سایر فرزندان شهدا در کشور اثر بگذارند./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات