۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۰۴۲۶۹
در مدرسه علمیه معصومیه؛

دومین پیش نشست همایش هوش مصنوعی و علوم اسلامی برگزار شد

دومین پیش نشست همایش هوش مصنوعی و علوم اسلامی برگزار شد
دومین پیش نشست همایش هوش مصنوعی و علوم اسلامی در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین پیش نشست همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی با حضور بهروز مینایی عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت و دبیر علمی همایش، پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

بهروز مینایی در آغاز همایش نکاتی در زمینه چیستی و تعریف هوش مصنوعی مطرح کرد و بینایی ماشین، دستگاه خودکار، یاد گیری ماشین، تشخیص الگو، داده کاوی، پردازش زمان طبیعی، تشخیص گفتار همچنین برنامه ریزی و جست وجو را از زیر شاخه های هوش مصنوعی دانست.

وی در ادامه به تعاریف هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: همانند انسان فکر کردن و عمل کردن از تعاریف هوش مصنوعی است که در فکر کردن برخی به دنبال این هستند تا ماشین همانند انسان فکر کند که امروزه کامپیوتر می تواند برخی فرآیندها را انجام دهد؛ عاقلانه عمل کردن و درست انجام دادن از دیگر تعاریف هوش مصنوعی است که ما به دنبال آن هستیم و می خواهیم ماشین هایی ساخته شود که بتوانند کاری را به صورت صحیح انجام دهند.

دبیر علمی همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی از فلسفه، روان شناسی، زبان شناسی ریاضیات، علو م عصبی و مهندسی کامپیوتر و علوم عصبی کمک می گیرد و این موارد از زیر بناهای هوش مصنوعی به شمار می روند.

وی ادامه داد: نظریه هوش مصنوعی دو سال پس از اختراع کامپیوتر به وجود آمده است اما از سال 1960 به عنوان علم شکل گرفته و مطرح شده است.

رویکردهای متفاوت در هوش مصنوعی، رویکردهای هوش مصنوعی، حوزه های اصلی هوش مصنوعی، پاسخ به سؤال آیا ماشین می تواند هوشمندانه عمل یا فکر کند؟، همچنین اشاره به برخی دستاوردهای هوش مصنوعی از دیگر محورهای سخنان بهروز مینایی بود.

گفتنی است، همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، دانشگاه علم و صنعت ایران و مؤسسه اشراق و عرفان ۱۶ بهمن ماه در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار خواهد شد.

علاقه مندان به شرکت در این همایش می توانند آثار خود را تا یکم شهریور ماه از طریق سامانه اینترنتی همایش به نشانی http://aiis.najafsys.ir به دبیرخانه همایش ارسال کنند و اعلام نتایج داوری نیز ۲۶ مهر ماه اعلام شده است./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات