۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۰۴۳۴۰
آیت الله طبرسی تأکید کرد؛

ضرورت تبیین معیارهای سبک زندگی قرآنی از سوی روحانیت

ضرورت تبیین معیارهای سبک زندگی قرآنی از سوی روحانیت
نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تبیین معیارها و شاخصه های سبک زندگی قرآنی از سوی روحانیت در جامعه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری برگزار شد، تربیت و سبک زندگی قرآنی را دو مسأله مهم در جامعه دینی عنوان کرد و گفت: در جامعه اسلامی همه امور باید بر مبنای مفاهیم قرآنی باشد.
 
وی با بیان این که مفاهیم ناب قرآنی باید در متن زندگی هر انسان مسلمانی نهادینه شود، افزود: نباید در یک جامعه اسلامی کلام الهی در مهجوریت باقی بماند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر الهام گیری خانواده‌ها از مفاهیم قرآنی در تربیت فرزندانشان خاطرنشان کرد: بهره گیری از مفاهیم ناب الهی موجب تربیت فرزندان صالح، با ایمان و با تقوا خواهد شد.
 
آیت الله طبرسی با اشاره به این که قرآن کریم چراغی برای هدایت بشریت در هر مکان و زمانی است، تصریح کرد: عدم بهره گیری از این مفاهیم ناب و انسان ساز موجب انحراف و تباهی در جامعه بشری خواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که راه سعادت بشریت در بهره گیری از مفاهیم قرآنی است، ادامه داد: متأسفانه امروز جامعه اسلامی از مفاهیم قرآنی فاصله گرفته و امروز شاهد مهجوریت قرآن در جامعه هستیم.
 
امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که رمضان ماه بهار قرآن است، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی‌های مناسب شاهد برگزاری پرشور جلسات قرآن در سطح استان باشیم.
 
آیت الله طبرسی با تأکید براین که نباید برپایی جلسات قرآن تنها به ماه مبارک رمضان ختم شود، تصریح کرد: برگزاری جلسات مستمر تفسیر و قرائت قرآن در طول سال موجب نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه خواهد شد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز سبک زندگی در جامعه اسلامی با معیار‌های الهی و قرآنی فاصله دارد، گفت: این وظیفه روحانیت است که این معیار‌ها و شاخصه‌های مهم سبک زندگی و تربیت قرآنی را برای جامعه تبیین و تشریح کند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات