۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۰۴۳۸۶
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت:

شعار شیعه در حماسه عظیم حج اعتلای کلمه الله و وحدت است

شعار شیعه در حماسه عظیم حج اعتلای کلمه الله و وحدت است
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تأکید بر ضرورت بهره گیری از سفر معنوی حج، گفت: شعار شیعه در حماسه عظیم حج اعتلای کلمه الله و وحدت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی آیین نمادین حج که در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد گفت: ضمن تبریک ایام شعبانیه و تهنیت و درود بر روان پاک شهدای اسلام، روح پرفتوح امام راحل عظیم الشان خدمت شما زائران گرامی بیت الله الحرام سلام عرض می کنم‌.

وی در ادامه با اشاره به سیاست حج و زیارت ابراز کرد: ما در حج انتفاعی عمل نمی کنیم و تیم مشخصی طی مسائل گرانی های به وجود آمده درصدد کاهش هزینه ها بدون کاهش کیفیت بودند که به حمد الهی محقق شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر یادآور شد: حج ما همیشه در این سال ها در قله قرار گرفته است و به گفته طرف سعودی زائران ایرانی از جمله منظم ترین حجاج و زائران هستند.

وی ادامه داد: در حوزه تغذیه مکه مکرمه آشپزخانه ای بهره برداری شد و در یک وعده امکان سلف هماهنگ و پخش بهداشتی و مدرن همگانی را دارد و هم چنین در حوزه های بهداشتی، حوزه های درمانی و خدماتی نیز خدماتی انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: زائران و حجاج ایرانی باید توجه داشته باشند که وسواس را کنار بگذارند و اطلاعات کلی را روحانیان کاروان به سمع و بصر آنها رسانده و بحمدلله ما از نظر منابع دست مان باز است و حدود ۱۴۰۰ اثر در حوزه حج و زیارت چاپ شده و برخی بیش از ۱۰۰ دوره تجدید چاپ شده است.

وی افزود: برای اینکه زائران اطلاعات کافی داشته باشند، نرم افزارها و کتب و سی دی های آموزشی تدبیر اندیشیده شده است که در قالب کارگاه های آموزشی در بین آنها توزیع شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به نکات بهداشتی ابراز داشت: اگر زائری درگیر بیماری شده و از ضعف جسمی برخوردار است باید از الان تدابیری را انجام دهند و به ورزش و آمادگی جسمانی خود بیفزایند.

وی تاکید کرد: آمادگی علم در این سفر بسیار مهم است و باید مراعات شود از این رو کسانی که امکان مطالعه در حوزه های متفاوت را دارند اطلاعات کافی در زمینه های حج را بیاموزند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: ما خرد جمعی را جایگزین تصمیم گیری های فردی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که از اعضای کاروان ها خدام بیت الله الحرام را انتخاب کرده تا در قالب های متفاوت به زائران خدمت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در پایان تاکید کرد: شعار شیعه در حماسه عظیم حج اعتلای کلمه الله و وحدت است./۸۱۱/پ202/ب1

محرمی محرمی
ارسال نظرات