۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۰۴۳۸۷
به همت سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری؛

همایش آموزشی آیین نمادین حج برگزار شد

همایش آموزشی آیین نمادین حج برگزار شد
به همت سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری همایش آموزشی آیین نمادین حج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به همت سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری همایش آموزشی آیین نمادین حج پیش از ظهر امروز در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد.

در ابتدای این محفل ضمن قرائت قرآن سردار حسن مهری رییس پلیس نیروی انتظامی فرودگاه های کشور ضمن ایراد سخنرانی به برخی قوانین انتظامی کشور عربستان و کالاهای ممنوعه ترددی به این کشور پرداخت.

در ادامه رشیدیان با اشاره به برخی مقررات و قوانین مورد نیاز حجاج خاطرنشان کرد: در سازمان حج و زیارت که یک سازمان برنامه ریز و متکفل برنامه های حجاج است، تلاش شده با تشکیل کارگروه ها و تشکیلات آسیب شناسی به مشکلات سال های گذشته رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: این تلاش ها در راستای اصلاح و با هماهنگی حجاج و کاروان ها و سازمان و نهاد های مربوطه امکان پذیر است.

رشیدیان گفت: مسلما انجام مناسک صحیح و بهره وری از فرصت حج محتاج هماهنگی ها و تعامل و سعه صدر است.

وی در ادامه اشارات به قوانین موجود در کشور عربستان ادامه داد: با توجه به تغییر نرخ ارز یکی از موضوعات مهم امسال کاهش هزینه های سفر بود که با هماهنگی های صورت گرفته سازمان حج و حوزه نمایندگی ولی فقیه از نرخ معهود به قیمت ارز ۷۰۰۰ تومان رسید‌.

رشیدیان مطرح کرد: در موضوع مسکن در مکه مکرمه و مدینه منوره مشکلی نیست و تمام هماهنگی های لازم انجام شده است تا زائران گرامی استفاده لازم را برده و دغدغه نداشته باشند.

در ادامه نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ضمن تبریک ایام شعبانیه و تهنیت و درود بر روان پاک شهدای اسلام، روح پرفتوح امام راحل عظیم الشان خدمت شما زائران گرامی بیت الله الحرام سلام عرض می کنم‌.

وی در ادامه با اشاره به سیاست حج و زیارت ابراز کرد: ما در حج انتفاعی عمل نمی کنیم و تیم مشخصی طی مسائل گرانی های به وجود آمده درصدد کاهش هزینه ها بدون کاهش کیفیت بودند که به حمد الهی محقق شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر یادآور شد: حج ما همیشه در این سال ها در قله قرار گرفته است و به گفته طرف سعودی حج زائران ایرانی از جمله منظم ترین حجاج و زائران هستند.

گفتنی است در پایان همایش مراسم آیین آموزشی نمادین حج برگزار و اصول آن به سمع و نظر حجاج رسید./۸۱۱/پ202/ب1

محرمی محرمی
ارسال نظرات