۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۶۰۴۵۴۶
همزمان با دهه تکریم و غبارروبی مساجد صورت می گیرد؛

آغاز آیین غبارروبی مساجد خراسان شمالی

آغاز آیین غبارروبی مساجد خراسان شمالی
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از آغاز آیین غبارروبی مساجد استان هم‌زمان با دهه آخر شعبان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام بابا محمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به آغاز آیین غبارروبی از مساجد استان، اظهار داشت: طرح غبارروبی از مساجد استان از امروز هفتم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا 15 همین ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این آیین معنوی که مساجد برای فرارسیدن ماه مبارک رمضان آماده می‌شوند از 1200 مسجد شهری و روستایی غبارروبی می‌شود.

حجت‌الاسلام ایزانلو اضافه کرد: در آیین غبارروبی مساجد بسیاری از مردم و دستگاه‌های اجرایی حضور دارند و در این امر نیکو و خداپسندانه شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: ازجمله دستگاه‌های اجرایی که در آیین غبارروبی مساجد حضور دارند می‌توان ستاد اقامه نماز، فرمانداری، دهیاری، هلال‌احمر و شورای هماهنگی ائمه جمعه استان را نام برد.

حجت‌الاسلام ایزانلو تصریح کرد: در سال جاری آیین غبارروبی از مساجد استان در سه بخش هیئت‌امنای مساجد و ائمه جمعه صورت می‌گیرد و به این طریق بر وضعیت بهداشتی و روشنایی مساجد قبل از آغاز ماه مبارک رمضان نظارت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آیین غبارروبی از مساجد افزون بر وضعیت بهداشتی و روشنایی به وضعیت ایمنی، دستگاه اطفای حریق، در و پنجره مسجد، وسایل مصرفی و داخلی ازجمله جانماز و مهر، کتابخانه، کفشداری‌ها و فرش‌ها نظارت می‌شود.

حجت‌الاسلام ایزانلو افزود: در این طرح معنوی به‌سلامت خادمان مساجد هم توجه ویژه‌ای می‌شود؛ چراکه خادمان مساجد در برخورد مستقیم با مردم هستند و در جذب آن‌ها به مساجد هم تأثیر دارند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در استان خراسان شمالی 168 بقعه متبرکه و حدود یک هزار و 500 مسجد، تکیه و حسینیه شیعه و سنی وجود دارد که 200 باب آن در مناطق شهری و باقی در مناطق روستایی هستند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات