۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۰۴۵۵۲
استاد حوزه علمیه قم:

ارتباط مرجعیت و اساتید ثمرات زیادی دارد

ارتباط مرجعیت و اساتید ثمرات زیادی دارد
استاد حوزه ارتباط بین مرجعیت و اساتید را دارای ثمرات زیادی توصیف کرد و گفت: آشنایی مرجعیت از دل‌نگرانی‌های اساتید و استفاده اساتید از ره‌توشه‌های مرجعیت از بارزترین برکات این نشست‌های صمیمی است.

حجت‌الاسلام سيد محمد واحدي مدير مؤسسه فقه و اصول حضرت آيت الله مكارم شيرازي و معاون امور حوزه‌هاي علميه خواهران در حاشيه نشست صميمي اساتيد مدارس و مركز تحت اشراف حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا گفت: نگاه ويژه حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي به اساتيدي كه در مؤسسات و مراكز تحت اشراف اين مرجع عاليقدر تدريس مي‌كنند، باعث شده است كه اساتيد نشاط و شادابي علمي بيشتري داشته باشند.

مدير مؤسسه فقه و اصول حضرت آيت الله مكارم ادامه داد: اساتيد در اين جلسات مطالب مورد نظر خود را به حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي منتقل مي‌كنند؛ دل نگراني‌ها و دغدغه‌هاي خود را نيز مطرح مي‌كنند و اين گفت‌وگوها آثار و بركات فراواني را در پي خواهد داشت.

وي يكي از بركات اين جلسات را احساس تكريم و تجليل اساتيد از سوي مرجعيت عنوان كرد و افزود: با برگزاري اين جلسات، اساتيد احساس مي‌كنند كه مرجعيت نسبت به ايشان دغدغه‌مند است و به اساتيد نگاهي ويژه دارد؛ اين مسأله باعث مي‌شود اساتيد مدارس و مؤسسات ديگر نيز ارزش و جايگاه خود را باور كنند و موجب اعتماد به نفس صنفي اساتيد ديگر هم خواهد بود.

حجت‌الاسلام واحدي ابراز داشت: اين ارتباطات بين مرجعيت و اساتيد، بركات فراواني دارد، يكي از بركات آن ره‌توشه‌اي است كه حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي براي آينده اساتيد مي‌گويد؛ شايد بعضي از اين موارد را اساتيد بارها براي طلاب جوان گفته باشند، اما وقتي مرجعيت بيان مي‌كند باعث قوت قلب اساتيد مي‌شود و از آن طرف انتقال اين مباحث از زبان مرجعيت براي طلاب يك رهاورد و دستاورد ديگري خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: اين گفت‌وگوهاي دو طرفه بين مرجعيت و اساتيد باعث مي‌شود كه مراجع تقليد بيشتر در جريان جزئيات دغدغه‌هاي اساتيد قرار گيرند؛ ذهنيت‌هاي اساتيد را بشناسند؛ در جريان مشكلات مدارس و مؤسسات و طلاب قرار گيرند و خود اساتيد هم با قوت بيشتري به تدريس و تربيت نفوس بپردازند./836/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمود لطیف
ارسال نظرات