۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۰۴۷۱۴
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تبیین آراء و اندیشه های شهید مطهری در حوزه

ضرورت تبیین آراء و اندیشه های شهید مطهری در حوزه
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبیین اندیشه‌های استاد شهید مطهری با برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در حوزه‌های علمیه تأکید کرد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، از ایشان به عنوان یکی از اثرگذارترین شخصیت‌های نهضت انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از اندیشه‌های والای آن شخصیت بزرگ است.
 
وی با بیان این که اندیشه‌های شهید مطهری تنها مربوط به یک دوره خاص نبوده بلکه امروز نیز آراء و نظرات ایشان برای جامعه قابل بهره برداری است، افزود: در این میان حوزه‌های علمیه به عنوان پایگاه اصلی تولید علم دین باید در بهره گیری از اندیشه‌های آن عالم شهید پیشگام باشند.
 
حجت الاسلام طبرسی بر ضرورت آشنایی دقیق و عمیق طلاب جوان حوزه با اندیشه‌های علمی و دینی استاد شهید مطهری تأکید کرد و گفت: این آشنایی می‌تواند مسیر رشد و تعالی طلاب را فراهم سازد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران به برگزاری طرح سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در مدارس علمیه استان اشاره کرد و افزود: در این طرح شش ساله، طلاب نه کتاب از تألیفات استاد شهید مطهری را مطالعه و خلاصه نویسی می‌کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه جوان حوزه برای موفقیت نیازمند الگو‌های مطمئنی هستند، بیان داشت: آراء و اندیشه‌های استاد شهید مطهری می‌تواند چراغی برای حرکت طلاب به منظور رسیدن به رشد و تعالی باشد.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که برخی‌ها تلاش می‌کنند آراء و اندیشه‌های استاد شهید مطهری را متعلق به دوران گذشته معرفی کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که اندیشه‌های شهید مطهری که برآمده از اسلام ناب بوده در بستر زمان کمرنگ نشده است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبیین اندیشه‌های استاد شهید مطهری با برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: شهید مطهری با اندیشه‌های ناب خود فصل جدیدی در تفکر دینی در جامعه گشود.
 
وی با تأکید براین که حوزه به هیچ عنوان نباید از افکار و اندیشه‌های استاد شهید مطهری بی بهره بماند، افزود: طلاب می‌توانند با مطالعه دقیق آثار شهید مطهری به عمق اندیشه‌های دینی دست پیدا کنند.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که استاد شهید مطهری در دوران حیات بابرکت خود با قدرت در برابر اندیشه‌ها و تفکرات انحرافی ایستاد، گفت: ایشان با بهره گیری از مبانی ناب دینی توانست جریان معاند و نفاق را محکوم کند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات