۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۰۴۸۱۶
مدیر مؤسسه فرهنگی خانه خورشید مطرح کرد؛

معرفی ۴ دعا از صحیفه سجادیه برای استفاده مبلغان در ماه رمضان

معرفی ۴ دعا از صحیفه سجادیه برای استفاده مبلغان در ماه رمضان
حجت الاسلام وافی بر ترویج صحیفه سجادیه از سوی مبلغان تأکید کرد و به معرفی چهار دعای مورد نیاز مبلغان در ماه رمضان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام وافی در جمع طلاب سطح دو و سه سفیران هدایت که عصر دوشنبه در مؤسسه تبلیغ برگزار شد با اشاره به اهمیت و ضرورت ترویج دعا خوانی در ماه مبارک رمضان گفت: دعا زبان مشترک میان همه انسان ها است.

مدیر مؤسسه فرهنگی خانه خورشید ادامه داد: انسان ها فارغ از دین، اعتقاد، روحیات و تفکر به دلیل مسائل و مشکلات امروزی در زمینه معنویت، بیش از گذشته احساس نیاز به ارتباط با مرکز معنوی دارند تا از طریق او حرکت کنند و به مسیر خود ادامه دهند.

وی با اشاره به خاطره ای از سفر تبلغی خود به کشورهای خارجی، گفت: در یکی از سفرهای خارجی صحیفه سجادیه را به جوان متفکری از اهل سنت دادم که وی پس از چند روز به واسطه مطالعه صحیفه به همراه خانواده شیعه شد.

کارشناس مذهبی در ادامه سخنان خود به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه صحیفه سجادیه ابراز کرد: مبلغان باید تا توان دارند در ترویج صحیفه خوانی تلاش کنند چنانچه رهبر معظم انقلاب می فرمایند صحیفه سجادیه کتاب دعا نیست بلکه درس سیاست، اخلاق و مکارم است.

وی با طرح سؤالی مبنی بر این که برای ترویج صحیفه سجادیه چگونه باید عمل کرد، گفت: همه مبلغان در ماه رمضان سال جاری در منبرهای خود از 4 دعای صحیفه سجادیه استفاده کنند و اگر هر ساله ادامه پیدا کند پس از گذشت چند سال تمامی صحیفه را مطالعه خواهند کرد.

حجت الاسلام وافی اضافه کرد: نخستین دعایی که مبلغان باید به آن بپردازند دعای ورود به ماه مبارک رمضان است که به جایگاه و اهمیت ماه مبارک رمضان می پردازد البته مبلغان از دعای وداع با ماه مبارک رمضان نیز نباید غافل شوند؛ با توجه به فراوانی توطئه های دشمنان پرداختن به دعای دفع کید اعداء نیز اهیمت فراوانی دارد که به معرفی دشمن و راه های مقابله با آن می پردازد.

وی افزود: سومین مورد دعای مکارم الاخلاق است؛ همچنین با توجه به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب و توجه ویژه به جوانان در این بیانیه مبلغان می توانند به دعای 25 صحیفه سجادیه بپردازند که در آن آرمان های جوانان، راه های رسیدن به آرمان ها، وظایف جامعه در قبال جوانان و موانع بر سر راه جوانان را بیان می کند.

مدیر مؤسسه فرهنگی خانه خورشید در پایان با تصریح بر این که دعا خوانی با مرثیه خوانی متفاوت است، گفت: دعا خوانی یک کار تخصصی است بنابراین فقط از عهده طلاب بر می آید و باید آن را انجام دهند./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات