۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۰۴۸۹۸
آیت الله جاودان:

درد انسان گناه و دوای آن استغفار است + فیلم

درد انسان گناه و دوای آن استغفار است + فیلم
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه درد انسان گناه و دوای آن استغفار است، گفت: انسان مومن قبل از مرگ حسابرسی اعمال خویش را انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله جاودان استاد اخلاق در جلسه قرائت مناجات شعبانیه حسینیه حق شناس گفت: پیامبراسلام فرمودند: درد انسان گناه و دوای آن استغفار است.

وی افزود: استغفار همه بیماری های درونی انسان را درمان می کند، امام سجاد(ع) می فرمایند: اگر یک عمر من گریه کنم به اندازه ای که مژگانم بریزد و پلک هایم زخم شود، در این مدت جز خاک غذایی نخورم و یک شب نخوابم همه اینها جواب یک گناه انسان را نمی دهد.

آیت الله جاودان با تاکید بر اینکه انسان نباید غیز از گناه از چیزی بترسد، ابراز کرد: هیچ چیز در دنیا نمی تواند برای انسان مشکل ساز باشد تنها امری که برای انسان خطرناک است گناه است.

استاد اخلاق ادامه داد: سلامتی و پست و مقام دنیوی بقا ندارند و در معرض نابودی هستند بنابراین نباید به آنها دل بست و یا در جایگاه ریاست به دیگران ظلم کرد.

وی با بیان اینکه دنیا ابدی نیست و نهایت آن مرگ است، عنوان کرد: انسان هر روز باید اعمال خود را بررسی کند و از خود حساب بکشد انسانی که گناه ندارد غم و مشکلی ندارد و هنگام مرگ از چیزی نمی ترسد.

آیت الله جاودان ادامه داد: انسان اگر اهل گناه نباشد بلاهای طبیعی نیز نمی تواند به او ضرر بزند اما اگر انسان معصیت کند باید هرچه زودتر توبه کند و اگر در حق دیگران ظلم کند باید حلالیت بطلبد.

استاد اخلاق با اشاره به اینکه انسان با انجام عمل خیر عاقبت بخیر می شود، گفت: اگر انسان به فقیر نیازمند کمک کند و فرد نیازمند نفهمد چه کسی به او کمک کرده از کارهای خوب به شمار می رود، امام سجاد(ع) در کمک کردن به فقرا به گونه ای رفتار می کردند که بعد از شهادت ایشان مردم متوجه شدند حضرت به فقرا کمک می کردند.

وی بیان داشت: انسان زمانی که کار خوب انجام می دهد نباید تصور کند که کار بزرگی انجام داده است و از خود راضی شود طبق صریح روایات؛ انسان مدام باید خودش را مقصر بداند. انسان اگر در انجام کار خوب مداومت داشته باشد کارهای خوب خود را فراموش می کند در حالی که در پیشگاه خداوند همه آنها محفوظ باقی می ماند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات