۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۰۵۰۷۰
آیت الله رئیسی:

سنی و شیعه‌ای که اختلاف‌افکنی کند پیاده‌نظام دشمن است

سنی و شیعه‌ای که اختلاف‌افکنی کند پیاده‌نظام دشمن است
رییس قوه قضاییه مرزبانی اهالی سیستان و بلوچستان را«مخلصانه»توصیف کرد و با قدردانی از مردم این منطقه و نیروهای سپاه، وحدت و یکپارچگی را محکم ترین سد در برابر اشرار دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با خانواده شهدا و سران طوایف و اقوام استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: شیعه و سنی بیش از هزار سال است که در این منطقه در کنار یکدیگر زندگی می کنند و وحدت و یکپارچگی دارند. اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، مربوط به جریانات بیگانه‌ای است که اهداف خاص شیطانی را دنبال می‌کنند و مساله آنها، شیعه و سنی نیست.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه سنی و شیعه‌ای که اختلاف‌افکنی کند، پیاده نظام دشمن است، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی اشاره کرد و افزود: مردم خطه سیستان و بلوچستان بسیار پرتلاش و سختکوش هستند و جلوه ای که بیش از هر چیز در این منطقه چشم نواز است، «مرزبانی مخلصانه» مردم این منطقه و تلاش آنان برای حراست از مرزهای فرهنگی و اقلیمی است.

آیت الله رئیسی در ادامه با اشاره به موضوع «کرامت» اظهار کرد: انسان، یک کرامت ذاتی دارد و همین که به عنوان انسان خلق شده، نسبت به سایر موجودات عالم برتری دارد اما یک کرامت اکتسابی هم وجود دارد که با عمل به دستورات الهی، سر در گرو فرامین خدا و پیامبر (ص) داشتن و خودسازی و جامعه سازی قرآنی به دست می آید و کرامت خاص است. 

رییس قوه قضاییه ادامه داد: برخی کرامت را بخشش و برخی دیگر نیز بخشش پیش از تقاضا معنا کرده اند اما واقعیت این است که بخشش صرفا جلوه ای از کرامت است و معنای دقیق کرامت این است که خداوند در وجود فرد، حاکم شود و تمام زوایای وجودی انسان، خدایی باشد. تنها در این صورت است که انسان از مال، آبرو و در بالاترین مرتبه از جان خود برای خدا می‌گذرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اقدام برخی سران طوایف در گذشتن از آبروی خود برای پایان دادن به اختلافات قومی، این امر را مصداق کرامت و ایثار دانست و اظهار کرد: شهادت، عرصه جانفشانی است و بر این اساس، شهیدان ما قبل از آنکه «شهید» باشند، «کریم» هستند. امروز در کشور ودر برابر همه تهدیدات، سختی ها و تحریمها نیازمند زنان و مردانی با کرامت هستیم که در مقابل دشمن بایستند و تسلیم نشوند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه ما مقاومت را از معلمان بزرگ خود امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) و خانواده شهدا آموخته‌ایم، خاطرنشان کرد: در همه جبهه ها، تفوق و برتری از آن اسلام و جبهه انقلاب است.

آیت الله رئیسی در ادامه تاکید کرد: در طول چهل سال گذشته به این تجربه دست یافته ایم که به دشمن نمی توان اعتماد و به بیگانه نیز نمی توان اتکا کرد. تنها باید به داشته های خود، جوانان برومند و ذخایر مادی و معنوی‌مان اتکا کنیم.

رییس قوه قضاییه، مهمترین دارایی سیستان و بلوچستان را نیروی متراکم جوان، کارآمد و پای کار دانست و با تاکید بر ضرورت بهره مندی حداکثری از این منبع غنی انسانی، ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی، پیگیری و مسئولیت پذیری همه مسئولان، بتوان از ظرفیت های این استان در جهت رفع فقر و محرومیت گام برداشت و روز به روز شاهد شکوه هر چه بیشتر این استان بود.

آیت الله رئیسی همچنین با بیان اینکه خانواده شهدا پرچمداران ارزش های انقلاب هستند، گفت: نسبت داشتن با شهید، مسئولیت آور است و از سوی دیگر، خانواده معظم و معزز شهدا باید همواره مورد تکریم و احترام باشند.

رییس قوه قضاییه در پایان با قدردانی از مرزبانی مخلصانه مردم سیستان و بلوچستان و مرزبانان سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این استان، به مقام والای همه شهدا به ویژه شهید نورعلی شوشتری که در کنار تامین امنیت، دغدغه رفع مشکلات مردم سیستان و بلوچستان را داشت، ادای احترام کرد و افزود: انسجام، یکپارچگی و دلدادگی به خدا، سد محکمی در برابر اشرار است و امروز بحمدالله با حضور مردم متدین سیستان و بلوچستان در صحنه، بهترین وضعیت امنیتی را در این منطقه شاهد هستیم./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات