۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۰۵۲۷۵
استاد حوزه علمیه:

تبعیت از ولی فقیه اطاعت از امام زمان است

تبعیت از ولی فقیه اطاعت از امام زمان است
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در عصر غیبت ولایت فقیه جانشین امام زمان(عج) است، گفت: تبعیت از ولی فقیه اطاعت از امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی امین استاد حوزه علمیه امروز در مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بیعت با امام زمان(عج) بیعت با خداوند است.

وی افزود: اگر کسی با خدا بیعت کرد پروردگار از او راضی شده و محبوب الهی می شود و مهر رضایت خداوند بر پرونده او خورده می شود.

حجت الاسلام امین با بیان حدیثی، عنوان کرد: در روایت آمده مراد از بیعت با امام زمان(عج) بندگی خداوند است بنابراین بیعت با امام زمان(عج) با شعار دادن محقق نمی شود و انجام عمل صالح و اطاعت از فرامین حضرت لازم است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان منتظر همه اعمالش برای کسب رضایت الهی است، اظهار داشت: اعضا و جوارح انسان منتظر در راه بندگی خداوند فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در عصر غیبت ولایت فقیه جانشین امام زمان(عج) است، ابراز کرد: در عصر غیبت زمام جامعه اسلامی به دست فقها و ولی فقیه است بنابراین تبعیت از ولایت فقیه و علمای دین بیانگر بیعت با امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام امین ادامه داد: عدم وفاداری به بیعت مردم کوفی زمینه ساز تنها ماندن امام علی(ع) و شهادت امام حسین(ع) شد. کسانی که مسلم جانشین امام حسین(ع) را به شهادت رساندند همانهایی بودند که قول بیعت به حضرت سیدالشهدا(ع) داده بودند اما در عمل خلاف بیعت عمل کردند.

استاد حوزه علمیه رمضان را ماه مهمانی خداوند بیان کرد و گفت: سال اولیای الهی ار ماه رمضان آغاز می شود و عید آنان شب لیله القدر است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین زمان برای بهشتی شدن است، افزود: همه کتاب های آسمانی در ماه رمضان نازل شده است، خداوند در این ماه بندگان خود را فرا می خواند تا مورد رحمت و مغفرت الهی قرار گیرند.

حجت الاسلام امین با اشاره به اینکه دعاهای ماه رمضان هدایای خداوند به انسان مومن است، خاطرنشان کرد: شب قدر قلب ماه مبارک رمضان است و قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شده و این بیانگر عظمت این ماه عظیم است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات