۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۰۵۲۸۵
حجت الاسلام نوری زاده:

ائمه جماعات نسبت به تبیین بیانیه گام دوم در مساجد اهتمام داشته باشند

ائمه جماعات نسبت به تبیین بیانیه گام دوم در مساجد اهتمام داشته باشند
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان اینکه ائمه جماعات باید در تبیین بیانیه گام دوم اهتمام داشته باشند، گفت: مساجد بزرگترین سنگرهای اعتقادی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اهمیت و نقش مساجد در تربیت جامعه گفت: هفته مساجد فرصتی برای توجه به مساجد را فراهم می کند تا علاوه بر غبارروبی از کالبد مسجد، از ظرفیت های آن نیز اسفاده شود.

وی با بیان اینکه مساجد بزرگترین سنگرهای اعتقادی هستند، اظهار داشت: مساجد مرکز ارتباط میان زمین و آسمان هستند؛ این پایگاه مهم سبب ایجاد ارتباط اجتماعی بندگان با معبود می شود.

حجت الاسلام نوری زاده خاطرنشان کرد: در دوران صدر اسلام مساجد پایگاه اصلی حکومت محسوب می شد، بنابراین امروز نیز ما باید آن ظرفیت های عظیم را احیا کنیم؛ امروز مساجد باید در حوزه های اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و آموزشی مهم ترین پایگاه های بصیرت افزایی، استکبار ستیزی و ضد اشرافی گری باشند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور تأکید کرد: مساجد بهترین مراکز کشف استعدادهای محلی و بومی بوده و می تواند بزرگترین پایگاه نیکوکاری و تعاون باشد.

وی بیان کرد: امروز مردم باید با حضور خود و خانواده شان در مساجد علاوه بر غبارروبی از کالبد مساجد، از روح آنها نیز غبارروبی کرده و اسباب عمرانی مسجدها را فراهم کنند.

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به نقش مساجد در کمک رسانی به سیل زدگان گفت: مساجد مهم ترین پایگاه های خدمت رسانی به  محرومان و آسیب دیدگان است؛ برخی از مساجد در سیل اخیر قبول کرده اند که هرکدام 110 خانه را در مناطق سیل زده تعمیر و تأمین کنند.

وی افزود: مساجد از مهم ترین مراکز برای رفع آسیب های اجتماعی به شمار می روند و اگر هر مسجد جلوی یک آسیب اجتماعی را بگیرد، دیگر در جامعه با ضد فرهنگ ها مواجه نخواهیم شد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان اینکه ائمه جماعات باید در تبیین بیانیه گام دوم اهتمام داشته باشند، ابراز داشت: مساجد از مهم ترین پایگاه های انقلاب به شمار می روند، بنابراین مسائل انقلابی باید در آن طرح و تبیین شود./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
حسین ثالث موید
ارسال نظرات