۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۰۵۳۱۹
در مراسم رونمایی سند توسعه خراسان شمالی عنوان شد؛

وضعیت نظام اداری علت اصلی اجرایی نشدن برنامه‌های تدوین‌ شده است

وضعیت نظام اداری علت اصلی اجرایی نشدن برنامه‌های تدوین‌ شده است
وزیر کشور وضعیت نظام اداری، نظام بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی را علت اصلی اجرایی نشدن کامل برنامه‌های تدوین‌شده در چهار دهه گذشته دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، امروز در مراسم رونمایی از سند توسعه خراسان شمالی، با اشاره به انتقادها از اجرایی نشدن کامل برنامه‌های توسعه در چهار دهه گذشته، اظهار داشت: نظام اداری ما پاسخگوی اجرای کامل این برنامه‌ها نبوده است.

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که نظام اداری ما به‌عنوان عاملی بازدارنده و ناکارآمد عمل کرده است ولی درزمینهٔ اجرای برنامه‌های تدوین‌شده کشور مؤثر نبوده است.

رحمانی فضلی اضافه کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر ما در دوره اجرای برنامه ششم توسعه کشور قرار داریم می‌توان به‌جرأت اذعان داشت که هیچ‌گاه کشور درزمینهٔ تدوین برنامه مشکل نداشته است ولی برنامه‌های تدوین‌شده به‌درستی اجرایی نشده‌اند.

وی ادامه داد: تدوین برنامه‌های توسعه‌ای و سند توسعه مناطق از تکرار اقدامات جلوگیری کرده، بهره‌وری را افزایش داده و بخش‌های گوناگون اجرایی را به‌صورت یک منظومه به یکدیگر متصل می‌کند.

رحمانی فضلی در ادامه مسؤولیت مقابله با تحریم‌ها را بر عهده استانداران گذاشت و تصریح کرد: با توجه به اینکه استان‌ها ظرفیت و قدرت اجرای رونق تولید ملی را دارند، مسؤولیت مقابله با تحریم‌ها را بر دوش استانداران می‌گذاریم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید تمام استان‌ها به سنگر تولید و اشتغال تبدیل‌شده تا به این طریق کشور از اقتصاد نفتی جدا شود که بنده به‌عنوان وزیر کشور، مسؤولیت اجرای آن را تعهد می‌کنم.

رحمانی فضلی با تأکید بر ضرورت جلب مشارکت بخش خصوصی و مردم برای تحقق این هدف‌گذاری، افزود: در این زمینه بانک‌ها وادارات باید به‌دوراز هرگونه کاغذبازی پاسخگوی استعلامات و تقاضاهای اقشار فعال درزمینهٔ تولید و اشتغال باشند.

وی گفت: در این راستا مدیران هم باید از فرصت مدیریتی که در اختیار خوددارند به نحو احسن استفاده کرده و به جزء عمل به‌حق، قانون و منافع مردم فکر دیگری نداشته باشند که در غیر این صورت ملعون هستند.

وزیر کشور اظهار داشت: اگر مدیران باانگیزه و دلسوز بوده و همیشه پاسخگوی تصمیمات و عملکرد خود باشند می‌توانند بافهم و شناخت مناسب خود از مسائل، برنامه‌های تدوین‌شده توسعه‌ای کشور به‌طور کامل اجرا کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات