۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۰۵۵۲۳
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه علمیه خواهران

ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه علمیه خواهران
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: با ایجاد انگیزه برای طلاب و مدیریت خروجی حوزه ها باید از ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام واحدي معاون امور حوزه‌هاي علميه خواهران با اشاره به مشکلات طلاب خواهر یادآور شد: یکی از مشکلاتی که باید به آن توجه کرد طولانی بودن سطح 3 است که در بعضی از مدارس باعث سرد شدن و کاهش انگیزه طلاب می شود.

وی ادامه داد: انصافا در بین طلاب خواهر افراد نخبه زیادی را می توان نام برد که دارای پشتکار فراوان و اهل تحصیل هستند که بسیار خوش فکر می باشند و باید از این افراد در سطوح علمی مختلف استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که باید توجه ویژه ای به حوزه های علمیه خواهران داشت اظهار کرد: با ایجاد انگیزه برای طلاب و مدیریت خروجی حوزه ها باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود چرا که طلبه های خوبی در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه تعریف دقیقی از این که چه طور باید از خروجی های حوزه خواهران استفاده کرد و مسیر آنها چگونه باید باشد صورت نگرفته است و نتیجه آن هم در بی انگیزگی طلاب مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی بررسی مشکلات و آسیب های موجود در حوزه خواهران را ضروری عنوان کرد و گفت: باید برای رفع این مشکلات کارگروه های تخصصی شکل بگیرد و با ایجاد یک منبع پایدار بسیاری از این مشکلات را حل کنیم.

وی استفاده از موقوفات را یکی از راه های حل مشکلات حوزه خواهران دانست و خاطرنشان کرد: می توان با برنامه ریزی درست از موقوفاتی که در این راه وقف شده است به وضعیت مطلوبی رسید.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به این که باید همیشه به دنبال علم و علم آموزی حرکت کنیم یادآور شد: یکی از مباحثی که انسان کم تر در آن احساس خستگی می کند در مباحث علمی است./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات