۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۰۵۵۵۴
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

بیش از ۲۸۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف مازندران اعزام شدند

بیش از ۲۸۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف مازندران اعزام شدند
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام بیش از دو هزار و ۸۰۰ مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد.
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام دو هزار و ۸۰۰ مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد.
 
وی با بیان این که ظرفیت تبلیغی استان برای پوشش کامل همه مناطق استان در ماه مبارک رمضان کافی نیست، افزود: در همین راستا از ظرفیت مبلغان غیر بومی در اعزام‌های ماه مبارک رمضان استفاده می‌کنیم.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که در اعزام‌های ماه مبارک رمضان هزار و ۷۸۲ مبلغ بومی هستند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این همچنین ۱۵۰ خواهر مبلغ نیز به منظور بیان احکام دین در ماه مبارک رمضان اعزام شدند.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که ماه مبارک رمضان یک فرصت و ظرفیت مناسبی برای تبلیغ در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: در این ماه پرفیض الهی بستر‌های لازم به منظور رشد دینی و معنوی جامعه کاملاً فراهم است.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی باید فرصت تبلیغی ماه مبارک رمضان را در جهت عمل به وظیفه تبلیغی خود مغتنم شمرده و تلاش خود را مضاعف کنند، خاطرنشان کرد: آثار مثبت تبلیغ در ماه مبارک رمضان بیشتر از سایر ماه‌های سال است.
 
حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود اخلاق و رفتار مبلغان دینی در کیفیت بخشی به منبر‌های تبلیغی را مسأله‌ای مهم دانست و گفت: روحانیت به عنوان پرچم داران تبلیغ معارف دینی در جامعه اسلامی ابتدا خود باید از اخلاق و رفتار حسنه دینی برخوردار باشند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که منبر‌های بی محتوا و طولانی موجب فاصله گرفتن مخاطب از منبر و خطابه می‌شود، خاطرنشان کرد: کوتاه، مفید و متناسب با نیاز مخاطب سخن گفتن موجب استقبال مردم به ویژه جوانان از منبر‌های تبلیغی می‌شود.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که مبلغان دینی از بیان مطالب ثقیل در منبر‌های تبلیغی خود پرهیز کنند، بیان داشت: مطالب تبلیغی باید ساده و قابل فهم باشد تا بر قلب و دل مخاطب بنشیند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تقویت برنامه‌های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر استان در ماه مبارک رمضان را جز اولویت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر این گروهی از مبلغان جهادی نیز در این ماه بافضیلت به مناطق سیل زده استان نیزاعزام خواهند شد./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات