۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۰۵۵۷۵
به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی؛

آیین رونمایی و معرفی مجموعه شعر «هیاهو» برگزار شد

آیین رونمایی و معرفی مجموعه شعر «هیاهو» برگزار شد
آیین رونمایی و معرفی مجموعه شعر «هیاهو» با حضور طلاب شاعر در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی و معرفی مجموعه شعر «هیاهو» به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نگارستان اشراق برگزار شد.

در این مراسم، محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور اظهار داشت: در این مجموعه شعر، رگه های بسیار برجسته و زرینی دیده می شود که به عنوان یک تک بیت می تواند مورد الهام بسیاری از هنرمندان قرار بگیرد.

وی افزود: افرادی که نقاشی و تصویرگری تخصص دارند، هر یک از ابیات این مجموعه شعر می تواند تابلو بسیار زیبایی را فراخور این آنها نگه دارد.

پدر شعر آیینی کشور با بیان این که اشعار مجموعه شعر «هیاهو» با کیان، اعتبار و آبروی حوزه همخوانی دارد، خاطرنشان کرد: گاهی از برخی از شاعران روحانی اشعار و غزلیاتی می شنویم که با قداست لباس روحانیت همخوانی ندارد اما اشعار شاعر این مجموعه خیلی بی نظیر بود و از این جهت پاک است.

همچنین، سعید حدادیان شاعر و مداح اهل بیت(ع) اظهار داشت: باید افراد مختلف در قالب های متفاوت درباره این اثر صحبت کنند؛ آنچه که در این اثر توجه بنده را جلب کرده، حضور قصیده است.

حدادیان اظهار داشت: این مجموعه گرانقدر و گرانسنگ نشان می دهد که اگر قلم را زمین نگذارد، ان شاءالله آینده بسیار نورانی تری را در پیش خواهد داشت.

وی با بیان این که شعر حوزه فاخر است، خاطرنشان کرد: اگر شعر حوزه در میان مردم نیاید، شعر مرحوم کمپانی می شود که اکنون دیگر نمی توانیم برای مردم بخوانیم؛ اگر گفته شده که قصیده ابهت و جلالت دارد، به این دلیل است که هزار سال از آن می گذرد اما باید زبان آن زبان امروزی شود.

حجت الاسلام والمسلمین جواد محمدزمانی رییس انجمن شعر طلاب مرکز فرهنگی هنری در این مراسم تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، حدود 500 شاعر جوان در سطح کشور طلبه هستند و از افتخارات شعر حوزه محسوب می شوند و شاید نزدیک به 100 شاعر طلبه در قم داریم و این افتخاری است.

وی گفت: انصافاً ابیات درخشانی در این مجموعه بود و ابیات شامخی در این مجموعه وجود دارد که نشان از این دارد که شاعر یک تحصیل کرده حقیقی حوزه است به این معنا که همانطور که به شعر و درس و بحثش اهمیت می دهد، اینها در شعرش نیز نمودار است و احساس می کند که یک حوزوی تحصیل کرده این اشعار را سروده است.

مبین اردستانی نماینده انتشارات شهرستان ادب اظهار داشت: تعادل و انسجامی که در مجموعه شعری حجت الاسلام خانمحمدی وجود دارد، خیلی چشمگیر و غبطه برانگیز است.

وی خاطرنشان کرد: نویسنده این مجموعه، کنار اندیشه عمیق، نگاه امروزین دارد و این طور نیست که در مباحث اندیشه ای فعالیت تطبع کرده باشد، بلکه این مجموعه نشان می دهد که شعر امروز را به خوبی خوانده و غزل سراهای برتر و شاخص امروز را خیلی خوب می شناسد.

مهدی فلاحی
ارسال نظرات