۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۰۵۵۹۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی:

استغفار، ادای دین و رفع کدورت‌ها لازمه ورود به ماه مبارک رمضان است

استغفار، ادای دین و رفع کدورت‌ها لازمه ورود به ماه مبارک رمضان است
حجت الاسلام عین الکمال با اشاره به اینکه باطن گناه آتش است، گفت: استغفار، ادای دین و رفع کدورت‌ها لازمه ورود به ماه مبارک رمضان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عین الکمال مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی، شب گذشته در جلسه معرفتی که به مناسبت وداع با ماه شعبان در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: انسان در ماه مبارک رمضان باید از گناهان خود استغفار کند.

وی افزود: حقیقت گناه، آتش، پلیدی و رجس است بنابراین کسانی که اهل معصیت هستند در همین دنیا در میان آتش دوزخ قرار دارند در حالی که خود نمی بینند.

حجت الاسلام عین الکمال با اشاره به اینکه گناه قلب و روح انسان را نابود می کند، بیان کرد: عبدالملک مروان به قدری در مسجد به عبادت مشغول می شد که دیگران او را با عنوان کبوتر حرم می شناختند اما او با مداومت و اصرار ورزیدن به انجام گناه به جایی رسید که هنگام غذا خوردن شیعه ای را در مقابل او ذبح می کردند تا او بتواند غذا بخورد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی بیان داشت: انسان اگر قبل از ماه مبارک رمضان توبه کند پاک وارد این ماه می شود؛ امام رضا(ع) فرمودند: اگر دینی بر گردن دارید قبل از ماه رمضان آن را ادا کنید.

وی افزود: اگر خداوند در روزی قیامت از حق خود بگذرد هرگز از حق الناس نخواهد گذشت بنابراین قبل از ماه مبارک رمضان انسان باید حق دیگران را ادا کند. انسان اگر شهید هم شود اما حق الناس برگردن او باشد او را در برزخ نگاه می دارند.

حجت الاسلام عین الکمال با تاکید بر اینکه انسان قبل از ورود به ماه مبارک رمضان باید قلب خود را از کینه و کدورت پاک کند، اظهار داشت: روایت است اگر انسان سه روز با کسی قهر شود عبادات او در درگاه الهی پذیرفته نمی شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: حتی در روایت آمده خداوند در روز قیامت انسان مظلوم را نیز مواخذه می کند که چرا برای رفع کدورت پیشگام نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین اگر بهای رفع کدورت ها تحقیر شدن دنیوی است انسان باید به این تحقیر تن دهد تا بتواند به عزت اخروی دست یابد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات