۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۰۵۷۶۸
آیت الله ناصری مطرح کرد؛

ویژگی‌ها و برکات ماه مبارک رمضان

ویژگی‌ها و برکات ماه مبارک رمضان
استاد اخلاق و عرفان حوزه با بیان اینکه حتی تنفس و خواب مؤمنان در ماه رمضان ثواب دارد، گفت: روزه رمضان مختص انیبا بوده و به دلیل محبت خداوند به ما نیز اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد عرفان و اخلاق حوزه علمیه، ظهر امروز در درس اخلاق خود در مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان اینکه ماه رمضان ماه عبادت و قبولی اعمال و رحمت واسعه است، گفت: این ماه مورد عنایت خاصه خداوند و بسیار ماه عظیمی است، این ماه اهمیت زیادی دارد و جلساتی که در این ماه برگزار می‌شود در مساجد است، هر شخصی که قصد ورود به مسجد را دارد با خوشامدگویی ملائکه الهی و وعده آمرزش گناهان مواجه می‌شود.

وی در ادامه افزود: هرکجایی که مسجد باشد و اجتماع مؤمنین در آن مسجد باشد آن دو ملک برای خوشامدگویی و وعده بخشش گناهان آماده خواهند بود. امام علی(ع) می فرمایند در ماه مبارک رمضان در مسجد بودیم که پیامبر اکرم(ص) آیه ۱۸۴ سوره بقره را قرائت کردند و فرمودند که روزه اختصاص به امت مسلمان ندارد و گذشتگان نیز باید روزه‌داری می‌کردند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه بنابر روایات مؤمنینی که در مسجد حاضر هستند، زوار الله هستند، تصریح کرد: روایتی از پیامبر اکرم (ص) وجود دارد که می‌فرمایند رمضان یکی از هزار و یک اسم خداوند است، امت‌های گذشته باید دو یا سه ماه روزه می‌گرفتند و هر شریعتی روزه داشته است، لکن ماه مبارک رمضان اختصاص به انبیا و پیامبران داشته است، خداوند اما از کثرت محبتی که به اهل بیت(ع) و شیعیان داشته است این ماه را برای روزه گرفتن ما قرار داده است.

استاد عرفان و اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمودند: خداوند برای شما و رحمت و مغفرت شما ماهی را فرستاده که بهترین ماه‌ها است و روزه آن هم بهترین ماه‌ها است و شب‌های آن بهترین ساعت‌ها است و در این ماه مبارک همه شیعیان امیرالمومنین (ع) تماما مهمان خداوند هستند و خداوند از آنها پذیرایی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند که در ماه رمضان نفس کشیدن هم ثواب محسوب می‌شود، جهت دیگر مهمانی خداوند این است که حتی وقتی فرد در خواب است خداوند برای او ثواب عبادت ثبت می‌کند و برای او حسنه محسوب می‌کند. این روایت نشان دهنده مهربانی خداوند است که حتی برای خواب اشخاص هم ثواب قرار داده است و هر عملی که انسان لله و برای رضای خدا در این ماه انجام دهد مقبول خواهد بود.

آیت الله ناصری با تأکید بر ضرورت پرهیز از گناه در ماه مبارک رمضان و در تمام عرصه های زندگی، تصریح کرد: خداوند خیلی مهربان‌تر از پدر و مادر است، خداوند به تمام اعمال ما آگاه است و می‌داند چه اتفاقاتی رخ داده است تا ما به اینجا رسیده‌ایم، آنچه در دنیا موجود است نمونه آن در وجود ما قرار دارد و همه آفرینش با وجود انسان تطبیق داده شده است./1304/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
 
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات