۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۰۵۸۸۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

قرآن دستور العملی جامع برای سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت است

قرآن دستور العملی جامع برای سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که راه صحیح زندگی را باید در کلام الهی جستجو کرد، گفت: قرآن یک دستور العمل جامع الهی برای سعادت و رستگاری در دینا و آخرت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در دومین جلسه تفسیر قرآن خود در قائمشهر، قرآن را کتاب زندگی و سعادت دنیوی و اخروی انسان دانست و گفت: باید دستورات الهی در برنامه روزانه زندگی ما نهادینه و گسترش یابد.
 
وی با بیان این که انسان با تکیه بر مفاهیم الهی به سعادت دنیوی و اخروی خواهد رسید، افزود: مفاهیم قرآنی شامل برنامه مدونی برای زندگی انسان در همه سطوح است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که زندگی سعادتمندانه در سایه عمل به مفاهیم قرآنی به دست می آید، خاطرنشان کرد: تمسک به کلام الهی تضمین کننده زندگی ما در دنیا و آخرت است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خداوند متعال همواره بهترین ها را برای بندگان خود در نظر گرفته است، بیان داشت: آیات الهی یک برنامه جامع و هدفمند برای زندگی سعادتمدانه و عزتمندانه بشریت است.
 
امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که عزت و اقتدار ملت ایران در سایه عمل به قرآن حفظ مانده است، خاطرنشان کرد: تکیه کردن به کلام روح بخش الهی تضمین کننده پیشرفت و عظمت جامعه اسلامی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که غفلت از مفاهیم قرآنی آثار سویی بر جامعه در پی خواهد داشت، بیان داشت: بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی که امروز در جامعه اسلامی شاهد آن هستیم ناشی از عدم توجه به مفاهیم قرآنی است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که راه صحیح زندگی را باید در کلام الهی جستجو کرد، خاطرنشان کرد: قرآن یک دستور العمل جامع الهی برای سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت است.
 
امام جمعه قائمشهر با بیان این که فهم قرآنی نیازمند تدبر و اندیشه در کلام الهی است، تصریح کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت فهم و درک قرآنی است که با تدبر در کلام الهی محقق می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که امروز زندگی ما باید رنگ و بوی قرآنی به خود بگیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه امروز ما با آرمان های قرآنی فاصله دارد و باید تلاش کنیم تا ارزش های الهی در جامعه به طور ملموس و شفاف دیده شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات