۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۰۵۹۵۰
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

گناه مانع رشد و کمال انسان می شود

گناه مانع رشد و کمال انسان می شود
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه گناه مانع رشد و کمال انسان می شود، گفت: نباید قبح گناه در جامعه ریخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: اصرار بر گناه جامعه را به نابودی می کشاند.

وی افزود: کسی که بر انجام گناه پافشاری کند دیگر نمی توان چنین شخصی را نجات داد در حال حاضر جامعه دچار چنین آسیب اجتماعی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با تاکید بر اینکه عملکرد و رفتار جامعه متعالی براساس کلام الهی استوار است، عنوان کرد: براساس روایات سخنان غرب منسوخ است پیامبر اسلام می فرمایند وای به حال کسانی که اصرار به انجام معصیت داشته باشند آنان می دانند معصیت است اما به انجام آن اصرار می کنند؛ اصرار بر گناه بود که بشر را نابود کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه روزه خواری اصرار ورزیدن به گناه است، اظهار داشت: اصرار بر گناه تعهد را از انسان می گیرد و عبودیت و معنویت را از انسان سلب می کند امام صادق(ع) فرمودند: انسان گناه کار اهل معصیت بوده و به فکر استغفار نیست و ایمانی به توبه ندارد چنین انسانی اصرار به انجام گناه دارد.

وی ادامه داد: روایت است تبعیت از هوای نفس عقل انسان را می سوزاند و او را به انجام گناه حریص می کند؛ کسانی که با گمراه ساختن مردم عمل زشت انجام می دهند و به آن اصرار می ورزند گناهشان بخشیده نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین احدی گفت: گاهی از انسان مومن گناهی سر می زند اما هرگز اصرار به انجام آن ندارد و اهل توبه است خداوند گناه او را می بخشد اما برخی گناه عملی انجام نمی دهند اما نیت و تصویر گناه آنان را بیچاره می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قدرت مقابله با گناه شجاعت می خواهد محبان اهل بیت(ع) هرگز تصمیم بر انجام گناه نمی گیرند.

وی در پایان با اشاره به اینکه گناه مانع رشد و کمال انسان می شود، خاطرنشان کرد: نباید قبح گناه در جامعه ریخته شود جامعه ای که مردم آن دچار گناه و معصیت شده‌اند به راحتی دست خوش تغییر قرار می گیرد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات