۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۰۵۹۵۳

واکنش نماینده مجلس خبرگان رهبری به هنجارشکنی در برخی مدارس

واکنش نماینده مجلس خبرگان رهبری به هنجارشکنی در برخی مدارس
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: مدارس باید محل آموزش قرآن به دانش آموزان باشد نه اینکه به مرکز رقص و آواز تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری، همزمان با سومین شب ماه مبارک رمضان در مسجد ارگ تهران گفت: شب قدر شبی است که ملائکه برای تدبیر و تقدیر امور عالم بر قلب مقدس ولی خدا نازل می شوند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید ملائکه و روح در شب قدر پیوسته نازل می شوند؛ همه ساله این اتفاق می افتد و مراد از این کلام نازل شدن بر قلب مبارک امام زمان(عج) است؛ بنابراین در شب قدر انسان باید امام زمان(عج) را بسیار یاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه رمضان ماه نزول قرآن است، عنوان کرد: انسان ها در این ماه به خداوند نزدیک می شوند و درهای آسمان به روی زمین باز و مائده های آسمانی برای زمینی ها نازل می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن سراسر اعجاز است، اظهار داشت: یکی از جلوه های اعجاز قرآن کریم، اعجاز آهنگین قرآن است قرآن نغمه ها و آهنگ هایی که برای آیات به کار برده فوق العاده است که حتی کفار را نیز به خود جذب می کند.

وی درخصوص اعجاز علمی قرآن کریم، گفت: قرآن کریم در آیات متعددی درباره حقایقی که امروز بشر بعد از پیشرفت علم به آن دست یافته است مطالبی را بیان می کند برای مثال قرآن کریم هزار و 400 سال پیش فرمود که بدن همه موجودات زنده از آب است در حالی که امروز تازه دانشمندان به این امر آگاهی یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه کسی نمی تواند سوره ای مانند قرآن بیاورد، اظهار داشت: در طول تاریخ بیشترین شرح به کتاب قرآن کریم زده شده است و همچنان با نوشته شدن تفاسیر جدید افق های جدیدی به روی مفسران باز می شود که صدها و هزاران مفسر دیگر توجه به این نکات نداشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به کلام رسول خدا مبنی بر اینکه امت قرآن کریم را مهجور گذاشتند، گفت: روایت است اگر کسی قرآن را بخواند در حالی که جوان است قرآن با گوشت و پوست او عجین می شود.

وی افزود: در این چند روز اخیر متاسفانه شاهد بودیم که در برخی از مدارس آموزش هایی به دانش آموزان می دهند که مناسب با جامعه اسلامی نیست، در جامعه اسلامی مدارس باید مکانی برای آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان باشند نه اینکه به مرکز رقص و آواز تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی اضافه کرد: لازم است والدین نسبت به آموزش‌هایی که در مدارس به فرزندانشان ارائه می شود حساس باشند و کسانی که کلیپ منتشر شده را مشاهده کردند اگر غیرت دینی داشته باشند باید بروند از مدیر این مدارس پاسخ بخواهند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات